۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۳
کد خبر: 81705783
T T
۰ نفر

40 اثر باستاني در انديمشك ثبت ملي شده است

۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۳
کد خبر: 81705783
40 اثر باستاني در انديمشك ثبت ملي شده است

دزفول - ايرنا - رييس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري انديمشك از ثبت 40 اثر باستاني اين شهرستان در فهرست آثار ملي خبر داد و گفت:60 اثر باستاني ديگر در انديمشك در مرحله تشكيل پرونده و طي مراحل ثبت مي باشند.

محمد صادقي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از تعيين حريم تپه باستاني سنجر در بخش مركزي انديمشك خبر داد و افزود:اين تپه از محوطه هاي باستاني شهرستان انديمشك است كه تاكنون تعيين حريم نشده است.
وي با بيان اينكه با تعيين حريم اين تپه باستاني از تجاوز افراد به اين اثر باستاني جلوگيري خواهد شد افزود:تپه سنجر مربوط به دوره عيلام باستان است.
صادقي گفت:تعيين حريم اين محوطه باستاني توسط پژوهشگر ميراث فرهنگي كشور انجام مي شود و هدف از انجام آن حفظ و صيانت از اين تپه باستاني است.
رييس اداره ميراث فرهنگي انديمشك افزود:در راستاي حفاظت از آثار باستاني اين شهرستان كار مرمت و بازسازي منطقه قلعه رزه با اعتبار يك ميليارد و 700 ميليون ريال انجام مي شود.
وي افزود:از اين اعتبار يك ميليارد و 200 ميليون ريال تخصيص يافته كه بزودي پيمانكار اين طرح عمليات مرمت را آغاز مي كند.
صادقي افزود: قلعه رزه مربوط به دوره صفوي است و در شهرستان انديمشك و در كيلومتر 46 جاده انديمشك به پل دختر واقع شده كه در سال 1381 ثبت ملي گرديد.
وي گفت:طرح مطالعاتي منگره از توابع گردشگري بخش الوار گرمسيري نيز در چهار ماه گذشته با حضور پژوهشگران با اعتبار 600 ميليون ريال انجام گرفت.
6068/7281