۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰:۱۴
کد خبر: 81709664
T T
۰ نفر
فرماندار كلاله :آتش سوزی در جنگل های كلاله در حال مهار است

گنبدكاووس - ایرنا - فرماندار شهرستان كلاله اعلام كرد: دو نقطه از سه نقطه عرصه های جنگلی این شهرستان كه از عصر امروز دچار آتش سوزی شده ، مهار شد.

نصرت برزگر چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه یك نقطه از مناطق جنگلی این شهرستان بین روستاهای پاشای و عزیز آباد در بخش پیشگمر در حال سوختن است.
وی با بیان اینكه این آتش سوزی از ساعت 4 بعد از ظهر امروز در منطقه آغاز شده است، گفت: نیروهای امدادی پس از وقوع آتش سوزی در مناطق جنگلی ' چیشت خوجه لر و قرانكی جنگل ' به محل اعزام شدند و آتش سوزی این مناطق را خاموش كردند.
فرماندار كلاله افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی در منطقه آتش سوزی بین روستاهای پاشای و عزیزآباد حضور دارند و در حال خاموش كردن این آتش سوزی هستند.
برزگر با بیان اینكه به دلیل كوهستانی و صعب العبور بودن منطقه روند كنترل آتش سوزی با كندی انجام می شود ، اظهار امیدواری كرد كه تلاش نیروهای امدادی حاضر در منطقه بتوان در كوتاه ترین زمان ممكن این آتش سوزی نیز خاموش شود.
به گفته وی، در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی ، مردمی ، بخشداری ، آتش نشانی های كلاله و شهرستان های اطراف ، راه وشهرسازی ، هلال احمر به همراه تانكر های آب روستایی در منطقه حضور دارند.
وی در خصوص علت و میزان دقیق آتش سوزی مناطق جنگلی این شهرستان را به بررسی كارشناسان موكول كرد و گفت: اكثر مناطق این شهرستان دارای درختانی سوزنی برگ هستند.
شهرستان 110 هزار نفری كلاله دارای نزدیك به 50 هزار هكتار عرصه جنگلی دارد.
/1602/ 1095
۰ نفر