۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81710935
T T
۰ نفر
گسترش ورزش های همگانی از رویكردهای مهم دولت است

مشهد - ایرنا - معاون توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گسترش ورزش های همگانی را از رویكردهای مهم دولت تدبیر و امید دانست و بر استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف برای توسعه این ورزش ها تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا شعبانی بهار روز جمعه در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در مشهد از مسوولین خواست عنایت بیشتری به گسترش ورزش های همگانی و نهادینه كردن آن بین آحاد مردم داشته باشند.
وی همچنین از ورزش های همگانی به عنوان بستر مناسب برای نهادینه كردن ورزش در زندگی شخصی و اجتماعی مردم یاد كرد و گفت: برنامه های پیاده روی خانوادگی زمینه ساز تحقق مطلوب این امر است.
وی حضور پرشور شهروندان مشهدی در همایش پیاده روی خانوادگی را یك ركورد دانست و ابراز امیدواری كرد با همكاری مسوولین و دست اندركاران مشاركت مردم در فعالیت های ورزشی بویژه ورزش های همگانی افزایش یابد.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی نیز هفته المپیك را فرصت موثر برای گسترش و بسترسازی ورزش های همگانی در كشور دانست و گفت: این فدراسیون توجه خاصی به معرفی و ترویج این ورزش ها در جامعه دارد.
علی مجدآرا افزود: فدراسیون ورزش های همگانی در هفته المپیك سال جاری درقالب 60 كمیته در برگزاری برنامه ها و همایش های گوناگون ورزشی این هفته نقش تاثیرگذار در كشور ایفا كرد.
وی اظهاركرد: باید با استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف رشته های زیرمجموعه ورزش های همگانی بیش از پیش به مردم معرفی شوند تا شاهد حضور حداكثری آنان در این بخش ها باشیم.
وی از حضور گسترده مردم در همایش پیاده ‌روی خانوادگی به عنوان مصداق همدلی و همراهی مردم یاد كرد.
دومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی روز جمعه با حضور گسترده مردم مشهد حدفاصل میدان پارك تا نمایشگاه بین المللی این شهر برگزار و جوایزی به قید قرعه به تعدادی از شركت كنندگان اهدا شد.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی در این همایش یكی از خانواده های مشهدی را كه با لباس ورزشی در این همایش شركت كرده بودند به عنوان الگوی ورزش در بین خانواده ها معرفی كرد.
از مجموع 24 رشته زیرمجموعه ورزش های همگانی در كشور 18 رشته در استان خراسان رضوی فعال است.
دوم تا نهم مرداد ماه هر سال هفته المپیك نامگذاری شده است. /2
2095 / 6053/ 1650
۰ نفر