۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81711260
T T
۰ نفر
خسارات سیل در منطقه مرزی خراسان شمالی بیش از 4 میلیارد ریال اعلام شد

بجنورد - ایرنا - میزان خسارات سیل به بخش مرزی جرگلان از توابع شهرستان رازو جرگلان خراسان شمالی در عصر روز پنجشنبه 4 میلیارد و 350 میلیون ریال اعلام شد.

بخشدار جرگلان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام كرد: بر اساس بررسی های اولیه بیشترین خسارت وارده از ناحیه این بارندگی 1.6 میلیارد ریال است كه متوجه منازل مسكونی 80 خانوار از روستاییان این منطقه شده است.
محمد نجاحی افزود: همچنین جاری شدن سیل 750 میلیون ریال به 150 هكتار از عرصه های باغی و زراعی كشاورزان منطقه آسیب رسانده است.
وی اظهار كرد: بارندگی شدید و بروز سیلاب با تخریب شبكه های آبرسانی روستایی 500 میلیون ریال خسارت به بار آورد و به شبكه مخابرات روستایی 500 میلیون ریال، چاههای آب منطقه 500 میلیون ریال و نیز دامداری ها و انبارهای علوفه دامداران نیز 500 میلیون ریال خسارت زده است.
بارندگی عصر دیروز در بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی كه با بارش تگرگ همراه بود منجر به بروز سیلاب شد و به بخش های زراعی، راه های روستایی و تاسیسات و شبكه های آب و فاضلاب روستایی منطقه خسارت رساند.
سرپرست فرمانداری راز و جرگلان در گفت و گو با ایرنا عمده خسارات بارندگی و سیلاب را در روستاهای اشرف الاسلام، یكه صعود و حسن آباد عنوان كرده بود.
احمد ریواده لحظاتی قبل در گفت و گو با ایرنا از آغاز مجدد بارندگی شدید در مناطقی از این شهرستان مرزی خبر داد.
وی افزود: بر اثر این بارندگی سیلاب دهستان حصارچه و برخی دیگر از مناطق این شهرستان را فراگرفته است.
وی از مردم این منطقه خواست كه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران توجه كرده و برای به حداقل رساندن خسارات احتمالی ضمن پرهیز از اتراق كردن در مناطق سیل گیر، از بردن دام و احشام خود به مسیل های پرخطر نیز خودداری كنند.
شهرستان مرزی 70 هزار نفری راز و جرگلان در 150 كیلومتری شمال بجنورد، مركز استان خراسان شمالی قرار دارد.
سیل پنجشنبه گذشته در استان خراسان شمالی جان سه نفر را گرفت و بیش از 215 میلیارد ریال خسارت در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و شیروان برجای گذاشت.
استان 900 هزار نفری خراسان شمالی از نظر سیل خیزی در بین استانهای كشور رده دوم را دارد. ك/3
5132/د
۰ نفر