۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81711261
T T
۰ نفر
خسارات سيل در منطقه مرزي خراسان شمالي بيش از 4 ميليارد ريال اعلام شد

بجنورد - ايرنا - ميزان خسارات سيل به بخش مرزي جرگلان از توابع شهرستان رازو جرگلان خراسان شمالي در عصر روز پنجشنبه 4 ميليارد و 350 ميليون ريال اعلام شد.

بخشدار جرگلان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اعلام كرد: بر اساس بررسي هاي اوليه بيشترين خسارت وارده از ناحيه اين بارندگي 1.6 ميليارد ريال است كه متوجه منازل مسكوني 80 خانوار از روستاييان منطقه شده است.
محمد نجاحي افزود: همچنين جاري شدن سيل 750 ميليون ريال به 150 هكتار از عرصه هاي باغي و زراعي كشاورزان منطقه آسيب رسانده است.
وي اظهار كرد: بارندگي شديد و بروز سيلاب با تخريب شبكه هاي آبرساني روستايي 500 ميليون ريال خسارت به بار آورد و به شبكه مخابرات روستايي 500 ميليون ريال، چاههاي آب منطقه 500 ميليون ريال و نيز دامداري ها و انبارهاي علوفه دامداران نيز 500 ميليون ريال خسارت زده است.
بارندگي عصر ديروز در بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالي كه با بارش تگرگ همراه بود منجر به بروز سيلاب شد و به بخش هاي زراعي، راه هاي روستايي و تاسيسات و شبكه هاي آب و فاضلاب روستايي منطقه خسارت رساند.
سرپرست فرمانداري راز و جرگلان در گفت و گو با ايرنا عمده خسارات بارندگي و سيلاب را در روستاهاي اشرف الاسلام، يكه صعود و حسن آباد عنوان كرده بود.
احمد ريواده لحظاتي قبل در گفت و گو با ايرنا از آغاز مجدد بارندگي شديد در مناطقي از اين شهرستان مرزي خبر داد.
وي افزود: بر اثر اين بارندگي سيلاب روستاي حصارچه و برخي ديكر از مناطق اين شهرستان را فراگرفته است.
وي از مردم اين منطقه خواست كه به هشدارهاي ستاد مديريت بحران توجه كرده و براي به حداقل رساندن خسارات احتمالي ضمن پرهيز از اتراق كردن در مناطق سيل گير، از بردن دام و احشام خود به مسيل هاي پرخطر نيز خودداري كنند.
شهرستان مرزي 70 هزار نفري راز و جرگلان در 150 كيلومتري شمال بجنورد، مركز استان خراسان شمالي قرار دارد.
سيل پنجشنبه گذشته در استان خراسان شمالي جان سه نفر را گرفت و بيش از 215 ميليارد ريال خسارت در شهرستان هاي راز و جرگلان، مانه و سملقان و شيروان برجاي گذاشت.
استان 900 هزار نفري خراسان شمالي از نظر سيل خيزي در بين استانهاي كشور رده دوم را دارد. ك/3
5132/د