۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۵۳
کد خبر: 81711387
T T
۰ نفر
ماموران منابع طبيعي كلاردشت، آتش مزرعه را خاموش كردند تا جنگل نسوزد

ايرنا - نوشهر - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان كلاردشت گفت: در پي آتش گرفتن زمين‌هاي كشاورزي مردم و با توجه به نزديكي اين مزارع به عرصه‌هاي جنگلي، ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي در حدود سه هكتار از اراضي زراعي كلاردشت را كه دچار حريق شده بود خاموش كردند.

'وحيد مشايخ' روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: ديروز پس از رسيدن گزارشي مبني بر آتش گرفتن جنگل‌هاي روستاي ديمُو در دهستان بيرون بَشم بخش مرزن آباد، بلافاصله به محل رفتيم ولي متوجه شديم مكان دقيق حريق، در همين دهستان ولي در نزديكي روستاي چَلاجُور است.
وي اظهار داشت: پس از حضور در محل آتش‌سوزي، مشاهده كرديم زمين‌هاي كشاورزي مردم در حال سوختن است و مالكان نيز از وقوع حادثه خبر ندارند.
مشايخ تاكيد كرد: با توجه به وزش باد و نزديكي عرصه‌هاي جنگلي به زمين‌هاي كشاورزي، به ويژه مناطق جنگل‌كاري شده، به سرعت مشغول بستن پيرامون آتش براي جلوگيري از گسترش آن شديم و سپس عمليات اطفا را آغاز و حريق را پس از چند ساعت و در هنگام غروب، خاموش كرديم.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان كلاردشت گفت: مكان آتش‌سوزي، در غرب درياچه وَلَشت، در ارتفاع هزار و 300 متري از سطح درياي آزاد قرار دارد و مَرزبُوم (ecotone)، يعني مرز جنگل و مرتع محسوب مي‌شود.
وي يادآور شد: اطفاي حريق در زمين‌هاي شخصي، جزو وظايف يگان حفاظت منابع طبيعي نيست ولي در اين مورد خاص چون خطر سرايت حريق به جنگل‌ها و مراتع بود، آتش را خاموش كرديم.
مشايخ از مردم خواست در هر ساعت از شبانه‌روز با مشاهده آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را با شماره تلفن رايگان و كشوري 1504 به اطلاع يگان حفاظت منابع طبيعي برسانند.
حوزه منابع طبيعي كلاردشت داراي 26 هزار هكتار جنگل و 24 هزار هكتار مرتع است. ك/3.
7517/6097