۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸
کد خبر: 81713463
T T
۰ نفر
18 درصد از واحدهای تولیدی شهرك های صنعتی كشور غیرفعال هستند

سمنان - ایرنا - معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران گفت: حدود 18 درصد از واحدهای تولیدی مستقر در نواحی و شهرك های صنعتی در كشور غیرفعال هستند.

فتحعلی محمدزاده روز یكشنبه در سمنان در خبرنگاران افزود: 34 هزار واحد صنعتی در نواحی و شهرك های صنعتی كشور وجود دارد كه حدود 29 هزار واحد آنها فعال هستند.
وی ادامه داد: كمبود نقدینگی، نبود منابع مالی، نیاز به تسهیلات مهمترین مشكلات واحدهای تولیدی غیرفعال در شهرك ها و نواحی صنعتی است كه دولت برای رفع این مشكلات تلاش می كند.
معاون سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی گفت: 85 درصد صنایع موجود در شهرك ها و نواحی صنعتی كشور مشكل زیست محیطی ندارند و 15 درصد واحدهای آلاینده نیز با ایجاد مراحلی مانند پیش تصفیه، می توانند فاضلابشان را از حالت آلایندگی خارج كنند.
محمدزاده با اشاره به وجود 189 تصفیه خانه در 169 شهرك صنعتی در كشور، خاطرنشان كرد: این تصفیه خانه ها به میزان 146 مترمكعب در روز، فاضلاب واحدهای تولیدی را تصفیه می كنند.
وی افزود: با توجه به اینكه تعدادی تصفیه خانه برای شهرك های صنعتی كشور در دست مطالعه یا اجراست، تا پایان سال 95 میزان ظرفیت تصفیه خانه های شهرك های صنعتی كشور به 200 هزار مترمكعب در روز می رسد.
معاون سازمان صنایع كوچك ایران با اشاره به اختصاص و تبدیل هفت هزار مترمكعب زمین صنعتی در شهرك های صنعتی كشور برای فضای سبز، گفت: حدود 15 هزار اصله نهال در فضاهای سبز شهرك های صنعتی در كشور كاشته شده است.
وی افزود: با توجه به فضاهای سبز ایجاد شده توسط این سازمان و فضای سبز 15 درصدی كه واحدهای تولیدی موظف به ایجاد آن هستند، یادآور شد: اكنون 16 هزار هكتار فضای سبز در شهرك ها و نواحی صنعتی كشور وجود دارد.
محمدزاده با اشاره به لزوم به استاندارد رساندن فاضلاب برخی واحدهای صنعتی برای ورود به چرخه تصفیه خانه های شهرك های صنعتی در كشور، افزود: واحدهای تولیدی باید با ایجاد مراحل پیش تصفیه، به این كار اقدام كنند.
وی با اشاره به اقدام برای احداث 25 سامانه پایش لحظه ای از سال گذشته تاكنون در كشور، افزود: سازمان صنایع كوچك موظف است برای واحدهای تولیدی كه فاضلاب خروجی آنها از هزار مترمكعب بیشتر است و همچنین برای شهرك های با بیش از 100 واحد صنعتی، سامانه پایش لحظه ای ایجاد كند.
معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع كوچك و شركت شهرك های صنعتی ایران، از چند پروژه شامل تصفیه خانه و گازرسانی در استان سمنان بازدید كرد.
هزار و 120 واحد در شهرك ها و نواحی صنعتی استان سمنان پروانه بهره برداری دارند.
حدود 20 هزار میلیارد ریال در واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در شهرك ها و نواحی صنعتی سرمایه گذاری شده است.ك/3
6103/ 1650
۰ نفر