۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81715956
T T
۰ نفر
مديركل اوقاف و امور خيريه كرمانشاه: بيش از 45 هزار رقبه در استان وجود دارد

كرمانشاه - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه گفت: يك هزار و 579 موقوفه و بيش از 45 هزار رقبه در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام محمدباقرحسيني اراكي روز دوشنبه در نشست كارگروه ثبتي اوقاف و امور خيريه و ثبت اسناد و املاك پاوه افزود: برگزاري اين كارگروه در راستاي تفاهم نامه سازمانهاي اوقاف و امور خيريه و ثبت اسناد و املاك كشور است كه امروز به پاس تجليل از زحمات مديران و كارشناسان اين دو سازمان برگزار شده است.
وي اظهار كرد: امسال 67 سند در منطقه اورامانات و67 سند در شهرستان سنقر براي موقوفات و رقبات ما در حال صدور است كه در راستاي همان تفاهم نامه منعقد شده است.
وي افزود: اخذ سند موقوفات براي تثبيت موقوفات براي احياي آنها لازم است تا از دستبرد مصون بماند زيرا كه خداوند زمين خود را براي بندگانش وقف كرده است و ما مسوول هستيم براي حفاظت از اين موقوفات كه از طرف واقفين وقف شده تلاش كنيم.
مديركل اوقاف و امور خيريه كرمانشاه گفت: ما در كل استان يك هزار و 579 موقوفه داريم كه 599 سند موقوفه اي داريم و باقي مانده از اسنادمان 55 سند موقوفات منفعتي و بقيه موقوفات انتفاعي است مثل مساجد است و ما در كل استان 45 هزار رقبه داريم كه از اين تعداد رقبه بخش اعظم آن داراي سند است.
فرماندار پاوه نيز مقوله وقف را يك بحث فقهي دانست و گفت: پاوه تنها شهرستان بدون زمين زراعتي است اما خداوند در كنار اين موضوع نعمتهايي به اين ديار عطا فرموده كه آن را به عنوان زيباترين نقطه گردشگري مبدل كرده است.
پرويز ايده پور با اشاره به ظرفيت هاي مناظر بكر طبيعي، اماكن زيارتي و آثار تاريخي براي توسعه گردشگري و ايجاد اشتغال پايدار، مهمترين مانع را در اين مسير عدم وجود زمين مورد نياز عنوان كرد.
وي با اشاره به قوانين سخت و دست و پاگير ماده 56 منابع طبيعي در راستاي استفاده از اندك زمين هاي موجود شهرستان خواستار همكاري و مساعدت سازمان اوقاف و امور خيريه در جهت واگذاري زمين و سرمايه گذاري در اين شهرستان شد.
شهرستان پاوه با جمعيتي بيش از 59 هزار نفر در شمال غربي استان كرمانشاه با داشتن 325 موقوفه و 765 رقبه به لحاظ داشتن موقوفات و رقبات بعد از شهرستان كرمانشاه رتبه اول استان را داراست.
7448/8066