۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81715975
T T
۰ نفر
تشییع پیكرهای پاك هفت شهید غواص در سه شهر خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - پیكرهای پاك هفت شهید غواص دوران دفاع مقدس روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) بر دوش مردم در شهرهای نیشابور، زاوین شهرستان كلات و ملك آباد شهرستان مشهد تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از این تعداد هویت سه شهید شامل شهیدان محمد و محمدباقر حصاری و محمدرضا قائمی مشخص شده و چهار شهید دیگر گمنام هستنند.
پیكرهای مطهر شهیدان حصاری و قائمی از مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) تا مسجد جامع نیشابور تشییع و در گلزار شهدای بهشت فضل این شهر آرام گرفت.
همچنین پیكرهای مطهر دو شهید گمنام در شهر زاوین شهرستان كلات از حسینیه صاحب الزمان(عج) تا پارك ملت این شهر تشییع و در این محل به خاك سپرده شد.
پیكرهای مطهر دو شهید گمنام دیگر نیز از ورودی شهر ملك آباد شهرستان مشهد تا پارك بعثت این شهر تشییع و در همین مكان تدفین شد.
همچنین پیكرهای مطهر شش شهید گمنام غواص دوران دفاع مقدس در اجتماع عظیم صادقیون از میدان شهدا تا حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع شد. این شهدا در آینده نزدیك در دو نقطه استان خراسان رضوی تشییع و به خاك سپرده می شوند.
نماینده كمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: میانگین سنی این شهدا در زمان شهادت 17 تا 35 سال است كه در رشته عملیات بدر و خیبر به شهادت رسیده اند.
سرهنگ محمد احراری افزود: تاكنون 175 شهید گمنام در 50 نقطه خراسان رضوی تشییع و تدفین شده اند و 30 نقطه هم متقاضی تشییع شهدا هستند كه مراتب در دست پیگیری است.
در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیكرهای مطهر 13 شهید غواص و گمنام دوران دفاع مقدس به خراسان رضوی وارد و از این تعداد شش شهید در مشهد و بقیه در سه شهر دیگر تشییع شدند.
این شهدا از مجموع 175 شهید گمنام و غواصی است كه پیكرهای مطهر آنان در جریان جستجوی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس تفحص شد.ك/3
2095/1858