۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۵۲
کد خبر: 81716023
T T
۰ نفر
رئیس اتاق تعاون ایران: امسال بازار مسكن رونق می گیرد

تهران - ایرنا - رئیس اتاق تعاون ایران گفت: با توجه به رفع تحریم ها پیش بینی می شود سال جاری سال رونق بازار مسكن در كشور باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بهمن عبداللهیان روز سه شنبه در محل پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در محل نمایشگاه بین المللی تهران، افزود: استقبال شركتهای خارجی و داخلی پس از رفع تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران همچنین بازدید مردم از غرفه های نمایشگاه صنعت ساختمان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: نمایشگاه امسال در زمینی به مساحت 53 هزار مترمربع برگزار شده در حالیكه تقاضای شركتها برای 115هزار مترمربع بود.
به گفته عبداللهیان در صورتی كه شرایط مهیا شود نمایشگاه صنعت ساختمان در سالهای آتی در محلی كه به همین مناسبت در نزدیكی بهشت زهرا در نظر گرفته شده، برپا خواهد شد كه مساحت آن حدود 200 هزار مترمربع است.
وی ادامه داد: همچنین حجم ترافیك برای رسیدن به نمایشگاه باعث شده كه خیابانهای اطراف نمایشگاه با ترافیك سنگینی مواجه شود.
عبداللهیان توضیح داد: از 15 نمایشگاه صنعت ساختمان كه تاكنون در كشور برگزار شده 10 مورد آن توسط اتاق تعاون ایران برگزار شده است.
رییس اتاق تعاون ایران تعداد شركتهای غربی در نمایشگاه امسال را 180شركت عنوان كرد و گفت: 25 كشور خارجی و در كل 890 شركت داخلی و خارجی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان حضور دارند.
وی رشد شركتها در نمایشگاه یادشده را 47.5 درصد عنوان كرد و گفت: بسیاری از شركت های خارجی كه در این نمایشگاه حضور دارند به دلیل رفع تحریم ها از بازار ایران استفاده كنند.
عبداللهیان اظهار داشت: با توجه به اینكه سالانه یك تا 1.5 میلیون مترمربع مسكن در كشور ساخته می شود لذا می توان با ساخت این تعداد مسكن حدود 2 میلیون فرصت شغلی در كشور ایجاد كرد.
وی فعالیت تعاونی ها را در ساخت مسكن قابل قبول دانست و گفت: ممكن است برخی از كاستی ها وجود داشته باشد اما در جمع عملكرد این بخش قابل قبول است.
وی توضیح داد: هم اكنون به دلیل تولید متنوع صنایع ساختمانی در كشور كیفیت تولیدات این نوع صنعت در كشور ارتقا یافته و پیشرفت خوبی از این محل ایجاد شده است.
وی از برگزاری نمایشگاه بین المللی تولیدات تعاونی ها در آنتالیای تركیه خبر داد و گفت: اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران هم در این نمایشگاه كه آبانماه امسال برگزار می شود ، حضور خواهد یافت.
عبداللهیان همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی های تولیدی تعاونی ها در هفته تعاون در شهریور ماه امسال خبر داد.
یادآور می شود، در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان كه از سوی اتاق تعاون مركزی در حال برگزاری است، علاوه بر شركت های داخلی شركت های خارجی از 25 كشور در نمایشگاه بین المللی امسال حضور دارند كه شامل شركتهایی از كشورهای امارات، روسیه، چین، ژاپن، كره جنوبی، تایوان، فنلاند، استرالیا، ویتنام، مالزی، ایتالیا، انگلیس، لهستان، هلند، فرانسه، نروژ، آلمان، پرتقال، قبرس، یونان، اسپانیا، سویس، سوئد، بلژیك و امریكا هستند.
اقتصام(3)9123 **1558
۰ نفر