۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۵
کد خبر: 81717042
T T
۰ نفر
هفدهمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان پسر استثنايي كشور در قزوين آغاز شد

قزوين- ايرنا- رييس آموزش و پرورش استثنايي استان قزوين از برگزاري هفدهمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان پسر استثنايي كشور به ميزباني قزوين خبر داد.

سيد معرفت الله احمدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين دوره از مسابقات 220دانش آموزان استثنايي در دو بخش آسيب ديده بينايي و جسمي و حركتي از 21 استان كشور از 21 تا 23 مرداد ماه سال جاري به يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
وي با بيان اينكه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه حضور دارند، اظهاركرد: دانش آموز نابينا و كم بينا در رشته هاي گلبال، شطرنج و دو و ميداني و دانش آموز جسمي- حركتي در رشته هاي تنيس روي ميز، شطرنج و بوچيا با يكديگر به رقابت مي پردازند.
احمدي تاكيد كرد: دانش آموزان استثنايي نيازمند توجه و فعاليت بيشتر هستند و ورزش مي تواند فعاليت هاي جسمي و ذهني آنها را تقويت كند.
اين مسوول ورزشي، تحرك، نشاط و شادابي را لازمه تداوم زندگي دانش آموزان استثنايي برشمرد و افزود: توانمندسازي اين دانش آموزان به كشف مهارت و استعداد آنها منجر مي شود.
رييس آموزش و پرورش استثنايي استان قزوين اضافه كرد: در هفدهمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان استثنايي كشور استان و شناسايي نفرات برتر در طول سال تحصيلي 94-93، 10 نفر از دانش آموز پسر استثنايي از استان قزوين در اين دوره از مسابقات شركت خواهند كرد.
احمدي اضافه كرد: مسابقات ورزشي دوميداني در ورزشگاه معلم، گلبال در سالن اميرالمومنين، رشته بوچيا در سالن 12 آذر استثنايي، تنيس روي ميز در سالن پارس و مسابقات شطرنج در محل استثنايي شبانه روزي جان زاده پذيرايي ورزشكاران مي باشد.
يكهزار و 58 دانش آموز استثنايي در استان قزوين تحصيل مي كنند.
7389/ 6128