۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۷
کد خبر: 81717279
T T
۰ نفر
مسوولین باید خود را با سند چشم انداز كشور هماهنگ كنند

مشهد - ایرنا - رییس كمیته نخبگان، قومیت ها و خرده فرهنگ های كمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسوولین نظام باید خود را با سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران هماهنگ كنند.

غلامرضا معمارزاده طهران روز چهارشنبه در كارگاه علمی آموزشی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 در مشهد افزود: سند چشم انداز جمهوری اسلامی یك سند آرمانی و آینده نگر است و از آنجا كه آرمان قابل تغییر و بازنگری نیست لذا سند چشم انداز را نباید تغییر داد و مسوولین باید خود را با این سند هماهنگ كنند.
وی ادامه داد: سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران همچون آیینه انعكاس دهنده فرهنگ و ارزشهای این نظام است.
وی تصریح كرد:جامعه خوب و دولت كارآمد لازمه توسعه یافتگی است و برای عملیاتی شدن سند چشم انداز جمهوری اسلامی بررسی دقیق متن سند چشم انداز و احصای محورهای اصلی آن ضروری است.
معمارزاده تعیین شاخص های كلان ارزیابی و پایش سند چشم انداز، تعیین اهداف سند چشم انداز در قالب شاخص های كلان تدوین شده، تدوین راهبردهای تحقق چشم انداز و تدوین راهبردهای اجرا و نظارت را از دیگر ضروریات برای اجرای سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 ذكر كرد.
وی با بیان اینكه برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز داشتن مدیران شایسته در بخش های مختلف جامعه ضروری است افزود: یكی از دغدغه های مسوولین كشور عدم كارآمدی مراكز تربیت مدیران در سطوح مختلف است.
رئیس كمیته نخبگان، قومیت ها و خرده فرهنگ های كمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر ثبات مدیریت در بخشهای مختلف ادامه داد: جامعه باید بر اساس ارزش ها و اخلاقیات اداره شود و اداره جامعه به روش صرفا علمی كارآمدی نخواهد بود.
معمارزاده گفت:جامعه علمی فصل مشترك علم و اخلاق است و برای اداره جامعه باید ارتباط تنگاتنگ بین این دو مقوله وجود داشته باشد.
وی افزود: ایران اگر چه تا رسیدن به یك قدرت بین المللی فاصله بسیار دارد ولی برای تبدیل شدن به قدرت منطقه ای امكانات و فرصت ها و استعداد های فراوان در داخل كشور و منطقه دارد.
وی گفت: اینك كه سرمایه داران جهانی به سوی ایران روانه شده اند ما باید با قطع وابستگی در همه ابعاد از تولیدات داخلی در مقابل تولیدات جهانی حمایت كنیم.
معمارزاده با بیان اینكه گسترش روابط خارجی باید بر مبنای عدم ایجاد وابستگی باشد، تصریح كرد: در چشم انداز 20 ساله، ایران كشوری توسعه‌ یافته و دارای جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن‌آوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام خواهد بود.
وی در زمینه نظام اداری كشور نیز گفت: ما بهترین قانون اساسی را داریم ولی در اجرا و پاسخگویی دچار ضعف هستیم كه به وجود نقص در نظام اداری بازمی گردد.
معمارزاده ادامه داد: اگر نظام اداری كشور ناكارآمد باشد سند چشم انداز به طور كامل محقق نخواهد شد.
كارگاه علمی آموزشی سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 روزهای 20 و 21مرداد ماه با حضور بیش از 400 كارشناس شهری و استانی و به همت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مشهد در حال برگزاری است.
7505 / 6053 /1596