۲۲ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۳
کد خبر: 81717693
T T
۰ نفر
نامگذاری میدانی در شیروان به نام تنها خبرنگار شهید خراسان شمالی

شیروان- ایرنا- عضو شورای شهر شیروان گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر شیروان، میدان مجاور دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به نام شهید محمد رضا امانی ، تنها خبرنگار شهید این استان خراسان شمالی نامگذاری شد.

اسماعیل حسین پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: به مناسبت روز خبرنگار و به منظور حفظ یاد و نام شهید محمد رضا امانی میدان واقع در تقاطع بولوار مدرس و خیابان دانشگاه شیروان به نام این شهید نام گذاری شد.
وی گفت: به پاس یاد این شهید والامقام سه سال گذشته، سردیس شهید امانی در مجتمع فرهنگی هنری شیروان رونمایی شد كه از آن به بعد نام این مجتمع از مجتمع شقایق به مجتمع فرهنگی هنری شهید امانی تغییر یافت.
حسین پور افزود: پیش از این كتاب 'میثم، روایتگر شلمچه' شامل زندگینامه و خاطرات مربوط به این خبرنگار شهید با هدف معرفی بیشتر وی به همت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خراسان شمالی چاپ شده است.
شهید محمدرضا(میثم) امانی، متولد مردادماه سال 47 در شهرستان شیروان است، كسی كه در 12 سالگی به عضویت بسیج مستضعفان درآمد و در 14 سالگی به جبهه‌های حق علیه باطل رفت.
وی از 16 سالگی خبرنگاری و گزارشگری جبهه‌های جنگ، در صدا و سیما و روزنامه‌های خراسان و جمهوری را برعهده داشت كه از شروع عملیات مسلم بن عقیل تا بعد از عملیات كربلای پنج، در دو سنگر تبلیغ و هنر حضوری جدی و فعال داشت.
این خبرنگار جوان در حالی كه معاونت تبلیغات تیپ امام رضا(ع) و فرماندهی یكی از گروهان‌های این تیپ را به عهده داشت در 26 دی ماه سال 65 در سن 18 سالگی و در عملیات كربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.ك/3
7186