۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲
کد خبر: 81719386
T T
۰ نفر
سوزن ده نمكی به رسانه ها/ دیگر به جشنواره ها فكر نمی كنم

تهران -ایرنا- كارگردان فیلم اخراجی‌ها درباره فیلم جدیدش با اشاره به اینكه دیگر به میزان فروش و جشنواره و جایزه‌هایش فكر نمی‌كنم، گفت: الان با بلیت هشت هزار تومان دیگر كسی دغدغه‌ ركورد در فروش را ندارد و فروش‌های میلیاردی برای همه عادی و مرسوم شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، مسعود ده‌نمكی با ساخت فیلم اخراجی ها وارد عرصه فیلم‌ سازی در سینمای ایران شد. ساخت‌ دو سری دیگر از اخراجی ها، رسوایی و معراجی‌ها تجربه او را در عرصه فیلم‌سازی بیشتر كرد و حالا در تدارك ساخت ششمین تجربه فیلم بلند خود با عنوان رسوایی 2 است.
وی در حاشیه‌ بازدید خبرنگاران از پشت صحنه‌ فیلم جدیدش كه در لوكیشنی واقع در ساختمان مركزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال فیلم‌برداری بود درباره داستان فیلم گفت: رسوایی 2 در راستای رسوایی1، داستانی واقعی را دنبال می‌كند كه در دل خود درامی با داستانك‌هایی با مضامین اخلاقی و عرفانی را طرح می‌كند، با این تفاوت كه بستر روایت دیگر از یك فرد نیست و به نوعی نگاه انتقادی فیلم به جامعه را می‌بینیم.
ده‌نمكی فیلمبرداری رسوایی 2 را از اواسط مردادماه آغاز كرد و در آن علاوه‌ بر اكبر عبدی و محمدرضا شریفی‌نیا، بازیگران دیگری همچون امیر نوری، مهران رجبی، سحر قریشی و فخرالدین صدیق‌شریف را هم برای بازی در این فیلم دعوت كرده است.
وی درباره انتخاب بازیگران خود نیز توضیح داد: بازیگران مانند فیلمنامه بخشی از فیلم هستند و همان اندازه كه فیلمنامه خوب در فیلم مهم است، وجود بازیگر خوب هم اهمیت زیادی برای ما دارد.
این كارگردان سینما ادامه داد: هركس به نوعی از این جزئیات در ساخت فیلم غافل شود به فیلم ضربه زده است؛ چه بسا اینكه ما همانطور كه سعی می‌كنیم در انتخاب دكوپاژ و میزانسن به بهترین حد خودمان برسیم، دوست داریم درمورد بازیگران هم همینطور باشد؛ به همین دلیل همیشه از بهترین و محبوب‌ترین‌ بازیگرها استفاده می‌كنیم.
وی در توضیح نقش سحر قریشی در این فیلم نیز اظهار كرد: خانم قریشی نقش خبرنگار را بازی می‌كند و روزنامه‌ها و خبرنگاران قسمتی از قصه‌ ما هستند كه ما در دل ماجرا با بعضی از رسانه‌ها شوخی كرده‌ایم و تیترهای ماجراهای داستان فیلم با لوگوی روزنامه‌های مرسوم كشور دیده می‌شود.
ده‌نمكی با بیان این جمله كه در رسوایی 2 از نشریاتی كه برای او بوده تا دیگر روزنامه‌های رسمی كشور شوخی شده است، تصریح كرد: از روزنامه‌های مختلفی استفاده كرده‌ایم ولی تیترهایی كه در فیلم می‌بینیم منحصر به قصه بوده و واقعی نیست.
كارگردان معراجی‌ها درباره نگرانی‌ خود از موضع گریری رسانه‌ها درباره این فیلم گفت: رسانه‌ها كه كلا با ما جبهه دارند، ولی بنابر این گفته‌ كه می‌گویند، «یك سوزن به خودت بزن یك جوالدوز به دیگران».
وی گفت: معمولا این رسانه‌ها هستند كه یك جوالدوز به دیگران می‌زنند، حالا نوبت ما است كه با آن‌ها شوخی ‌كنیم و یك سوزن به ‌آن‌ها بزنیم.
ده‌نمكی با بیان اینكه شوخی با رسانه‌ها در فیلم‌های دنیا بسیار مرسوم است و روزنامه‌ها دیگر جزئی از فیلم‌ها شده‌اند و اكسسوآر فیلم‌ها هستند، افزود: اما متاسفانه ما در فیلم‌ها و سریال‌های‌مان می‌بینیم كه لوگوهای روزنامه‌های رسمی كشور حذف می‌شود یا در سریال‌ها فقط باید یك روزنامه باشد كه آن هم برای ارگان خودشان است.
كارگردان فیلم سینمایی رسوایی 2 همچنین درباره اهمیت نظر منتقدان در روند فیلمسازی‌اش گفت: من سختگیر‌ترین منتقد خودم هستم. آثارم را از چند زاویه با چند گروه مخاطب نگاه می‌كنم و انتقادها و نقدهای منصفانه‌ای را كه باعث رشد كار شود آنالیز و سعی می‌كنم در كارهای بعدی اعمال‌شان كنم.
او ادامه داد: اگر منظور این است كه از منظر جلب نظر منتقدان چگونه عمل كرده‌ایم، باید بگویم كه این‌طور نبوده كه بخواهم در فیلم‌سازی‌ام رضایت كسی را جلب كنم بلكه این پدیده را كه كسی بخواهد برای جلب نظر دیگران تغییر مشی دهد، به نوعی دام می‌دانم.
به گزارش ایرنا، در لوكیشن فیلم «رسوایی 2» گروه برای فیلمبرداری سكانسی آماده می‌شد كه كار به صورت هلی‌شات و كنترل از راه دور انجام می‌شد، اكبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا و امیر نوری با یك ماشین قدیمی به نزدیكی ساختمان دولتی‌ای آمدند كه بازیگرانی در نقش خبرنگار و عكاس در بالای پله‌های آن منتظر بودند.
رسوایی 2 كه داستان آن سال‌ها پس از فیلم رسوایی1 اتفاق می‌افتد، ماجرای دیگری از زندگی «حاج یوسف» را روایت می‌كند و فضا و زمان آن طبق گفته‌ كارگردان، متفاوت از آثار قبلی اوست.
فراهنگ**9246**1601**
۰ نفر