۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۸
کد خبر: 81720006
T T
۰ نفر
سيستان و بلوچستان امسال با ثبت 125 وقف جديد ركوردار كشور شد

زاهدان- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه سيستان و بلوچستان گفت: اين استان امسال با ثبت 125 وقف جديد يكي از استان هاي برتر و ممتاز كشور معرفي شده است.

حجت الاسلام اسماعيل تديني روز شنبه در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 92 تنها 20 موقوفه در سيستان و بلوچستان ثبت شده بود كه با همراهي اصحاب رسانه در فرهنگ سازي وقف و حمايت مسوولان استاني در سال گذشته 175 موقوفه به ارزش حدود 80 ميليارد ريال به ثبت رسيد كه جاي بسي قدرداني از اصحاب رسانه و مسوولان دارد.
وي ادامه داد: اين استان در سال گذشته و امسال با رشد بسيار مطلوب در ثبت موقوفات در حدود 90 درصد و رشد نزولات موقوفات در حدود 150 درصد يكي از استان هاي پيشتاز كشور با وجود همه مشكلات و كمبودها معرفي شده است.
وي گفت: همچنين كسب رتبه برتر كشور در پيشبرد اهداف سازمان اوقاف در زمينه ثبت و تكميل 100 درصدي اطلاعات موقوفات و رقبات استان و تهيه اطلاعات GIS آنها، كسب رتبه برتر كشوري در اخذ سند مالكيت براي موقوفات استان، كسب رتبه برتر كشوري روابط عمومي هاي اوقاف كشور و معرفي مدير كل اوقاف استان جزو مديران برتر كشوري از ديگر دستاوردهاي اين اداره كل در سال گذشته بوده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه سيستان و بلوچستان با قدرداني از تلاش اهل قلم گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات با انتشار اخبار گوناگون در زمينه وقف سبب گسترش اين فرهنگ حسنه و رفع مشكلات جامعه از اين طريق شده اند.
وي تبيين فرهنگ وقف در جامعه، ترسيم جلوه هاي مختلف اين سنت حسنه، آگاهي بخشي به جامعه نسبت به نيازهاي روز وقف و توسعه روحيه خيرخواهي در بين افراد جامعه را از مهمترين وظايف رسانه ها در اين حوزه بيان كرد كه خوشبختانه در اين زمينه گام هاي موثري برداشته شده است.
تديني ادامه داد: زماني كه فرهنگ نوع دوستي در جامعه گسترش يابد ثمره آن در بسياري از زمينه ها از جمله وقف قابل مشاهده است به طوري كه بعد از فرهنگ سازي در زمينه موقوفات اعتماد سازي پيش مي آيد و در نتيجه شاهد تحويل موقوفات زيادي به اين اداره كل به عنوان امين قابل اعتماد خواهيم بود.
وي تصريح كرد: هم اينك موقوفات زيادي در دست مردم وجود دارد كه خوشبختانه با اعتماد سازي هاي صورت گرفته حدود هزار موقوفه ثبت و تحويل اين اداره كل شده است.
وي بيان كرد: خوشبختانه در سالهاي اخير با حمايت ها و همراهي نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و استاندار شاهد رشد بيش از پيش در ثبت موقوفات در استان بوديم.
وي با بيان اينكه عوايد موقوفات در همه جاي استان همتراز است گفت: هم اينك اين اداره كل براي فرهنگ سازي بيشتر در منطقه بلوچستان ضمن اجراي برنامه هاي مختلف گفت و گو با بزرگان، مولوي ها و دهياران منطقه را در دستور كار قرار داده تا با توجه به قابليت ها و ظرفيت ها و علاقه مندي مردم زمينه براي گسترش بيش از پيش وقف و رفع مشكلات در منطقه فراهم شود.
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان استفاده از ظرفيت هاي مردمي در گسترش فرهنگ وقف و سوق دادن مردم به انجام وقف هاي مشاركتي را از جمله مهمترين برنامه هاي اين اداره ذكر كرد.
وي راه اندازي ساختمان اداري اوقاف ايرانشهر، جداسازي اداره كل اوقاف زاهدان و راه اندازي سايت اداري حوزه معاونين، برگزاري پنج دوره آموزشي براي كاركنان، جذب اعتبار و تخصيص آن به 400 مسجد و موقوفه استان براي ترميم و بازسازي، ثبت نام بيش از 12 هزار نفر در كلاس هاي طرح تربيت حافظان قرآن كريم، اعزام 300 مبلغ روحاني به مناطق محروم و توزيع بيش از 10 هزار بسته اطلاع رساني و فرهنگي در استان را از مهمترين اقدامات اين اداره در سال گذشته ذكر كرد.
تديني همچنين صدور بيش از سه هزار و 500 مفاصا حساب براي موقوفات استان و رسيدگي به بيش از 500 فقره سند هزينه ها با متن وقف نامه و صدور بيش از چهار هزار تاييديه براي موقوفات انتفاعي و مساجد را از ديگر اقدامات اين نهاد در سال گذشته عنوان كرد.
تاكنون چهار هزار و 515 موقوفه در سيستان و بلوچستان ثبت شده است.
7316 / 6081/ 6075
۰ نفر