ترویج فرهنگ وقف سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ترویج فرهنگ وقف می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، بنابراین با در نظر گرفتن سوابق فعالیت و پیشینه عمیق فرهنگ وقف در کشور، شاهد تفاوت استان‌های مختلف با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز سه‌شنبه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به دلایل نامگذاری هفته وقف، اظهار کرد: وقف یک مساله مهم و تاثیرگذار در زمینه عدالت و رفع مشکلات اقشار ضعیف جامعه است.

وی بیان کرد: وقف در همه عرصه‌ها وجود دارد، یکی از نمونه‌های بارز مساجد و حسینیه هاست که مساجد به محل آموزش، تربیت، اقدامات خیرخواهانه، خدمات و کارهای علمی تبدیل شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب در مورد جایگاه اجتماعی و فرهنگی مساجد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه این است که به کارکردهای اصلی مساجد توجه کنند.

وی با اشاره به کارکرد اصلی مسجد مبنی بر آموزش قرآن بر لزوم تفکر پیرامون آیات الهی نیز تاکید کرد و افزود: قرآن یک دستورالعمل جامع برای زندگی بشر است.

کرمی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن نگاه توحیدی حاکم هست در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل اجتماعی موفق است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آسیب‌های موجود در سطح جامعه فاصله گرفتن از قرآن و تفکر توحیدی است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شاهد ولنگاری در فرهنگ و فضای مجازی هستیم که برای کاهش آسیب‌ها باید مسئله تولید محتوا در فضای مجازی جدی گرفته شود.

وی گفت: وسایل ارتباطی عامل کاهش ارتباطات درون خانوادگی است و یکی از وظایف مساجد و هیات‌های مذهبی گسترش ارتباطات میان فردی است.

کرمی با اشاره به ابعاد مختلف وقف اذعان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید در زمینه فرهنگ وقف در حوزه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کند.

وی اظهار کرد: وقف تنها پرداخت پول نیست، استاد دانشگاه با آموزش دانش آموزان و دانشجویان نیازمند می‌تواند یک وقف علمی انجام دهد و همیار هدایت در این عرصه باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه هدایت و راهبری مساجد بسیار مهم است، بیان کرد: مبانی نظری قوی و پشتوانه‌ عظیمی مثل قرآن کریم از ظرفیت‌های دین مبین اسلام است.

وی افزود: از هوش مصنوعی که یک فناوری و نوآوری جدید است می‌توانید در کارهای فرهنگی، قرآنی و مساجد بهره بگیرید و هر روز در حیطه وظایف خود دنبال تغییر و تحول و نوآوری باشید.

کرمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه تشکیل امت اسلامی بیان کرد: مساجد شیعه و سنی باید با وحدت، همکاری لازم در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

وی گفت: تفرقه یکی از عوامل گرفتاری مسلمانان در جهان و دلیل سکوت در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان پایتخت وحدت اسلامی است این یعنی الگویی برای دنیای اسلام که شیعه و سنی در کنار هم با نگاه توحیدی در راه اهداف اسلامی همصدا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha