۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۰
کد خبر: 81720074
T T
۰ نفر
ایران بزرگترین تولید كننده روغن موتور در خاورمیانه است

اصفهان- ایرنا- مدیر عامل شركت نفت سپاهان در اصفهان گفت: كشور ایران، بزرگترین تولید كننده روغن موتور در منطقه خاورمیانه است و كیفیت محصولات آن در سطح بالایی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، امیر حسین بحرینی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: ما در ایران بهترین كیفیت مواد اولیه را داریم و جزو بهترین ها در دنیا در زمینه كیفیت روغن موتور هستیم.
وی با تاكید بر اینكه در ایران امكان تولید همه انواع روغن های موتور با سطح كیفی بالا وجود دارد، اظهار كرد: تنها تفاوت ما با محصولات مشابه خارجی در زمینه « برند » است و برندهای رقبای خارجی ما در سطح دنیا شناخته شده تر است.
وی شرایط واحدهای تولیدی ایران در زمینه روغن موتور را در دوران پسا تحریم، خوب پیش بینی و تاكید كرد: واحدهای تولید كننده ایرانی فرصت توسعه و رشد زیادی در زمینه تهیه روغن های نهایی دارند و ما نیز در آینده نزدیك خبرهای خوبی برای مردم خواهیم داشت.
بحرینی اضافه كرد: با باز شدن دروازه های بین المللی برای ایران، ارتباط با شركتهای بین المللی افزایش می یابد كه نوید بخش ارتباطات و كسب و كار بیشتر است.
بحرینی صادرات شركت نفت سپاهان به خارج كشور را سالانه بیش از 600 هزار تن و بازار هدف آن را بیشتر شبه قاره هند، امارات متحده عربی و آسیای جنوب شرقی اعلام و تصریح كرد: صدور محصولات روغن موتور ایران به آفریقا نیز آغاز شده است.
وی گفت: این واحد صنعتی هیچ گونه آلایندگی برای محیط زیست ندارد چرا كه از چرخه بسته ای برای روغن برخوردار و بدون دور ریز است و پسماند آن نیز تصفیه می شود.
شركت نفت سپاهان در سال 1371 در شمال غربی كلانشهر اصفهان بعنوان یكی از واحدهای پالایشگاه اصفهان آغاز به فعالیت كرد و در سال 1381 به بخش خصوصی واگذار شد و محصولات اصلی آن انواع روغن های صنعتی و خودرو است.
تصفیه خانه این شركت نیز خرداد امسال با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اصفهان به بهره برداری رسید كه با راه اندازی آن انتقال فاضلاب صنعتی این شركت به سمت استخرهای پالایشگاه اصفهان قطع و آب مورد نیاز فضاهای سبز از محل پساب این واحد تولیدی تامین می شود.
ت/3011/ 6508