۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85387114
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

روغن موتور مناسب خودروهای داخلی در اصفهان رونمایی شد

اصفهان - ایرنا - روغن موتور مناسب خودروهای تولید داخل با نام تجاری ۵W۲۰ برای اولین بار در شرکت نفت سپاهان اصفهان رونمایی و تولید آن در این شرکت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از انبار ملزومات و مواد اولیه شرکت پالایش نفت اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه در بازه زمانی حدود یک ساله و با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تکمیل شده است.

فرهاد امین دهقان اظهار کرد: محصول جدید شرکت نفت اصفهان با عنوان ۵w۲۰ طی قراردادی که امروز بسته شد، قرار است مورد استفاده خودروسازان داخلی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امکان استفاده از این محصول در خودروهای تولید ۲۰۱۸ به بالا و خودروهای توربو وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه سه پروژه در دستور کار این مجموعه صنعتی قرار دارد، اضافه کرد: این پروژه‌ها در راستای ارتقای کیفیت محصولات است اما به حجم تولید نمی‌افزاید.

وی با بیان اینکه تولید اسمی با تمام توان و ظرفیت در شرکت نفت سپاهان در زمان حاضر در حال انجام است، ادامه داد: ارتقای کیفی تولیدات نیز در دستور کار قرار دارد.

امین دهقان با بیان اینکه FRW نیز در سال جاری افتتاح خواهد شد، افزود: این پروژه پارافین را با کیفیت بالاتر و ضریب روغن کمتر تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به پروژه HTT نیز بیان کرد: این پروژه نیز برای تولید روغن‌های گروه ۲ و ۳ است که تاکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به پروژه تولید روغن‌های سبز نیز گفت: این پروژه نیز با حمایت‌های سازمان محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص سهم شرکت نفت سپاهان از بازار کشور گفت: پایه و اساس تولیدات شرکت نفت سپاهان صادرات محور است و این در حالی است که اکنون ۲۶ درصد از بازار داخلی را نیز در اختیار داریم که با هماهنگی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حال توزیع روغن خودرو در داخل کشور هستیم.

امین دهقان با بیان اینکه ۶۵ درصد از سهم صادرات کشور در محصولات روغنی در اختیار شرکت نفت سپاهان است، افزود: با بهبود فرایند تولید شاهد توسعه صادرات محصولات مختلف خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، مراسم بهره‌برداری از مجموعه انبارهای ملزومات بسته بندی و مواد اولیه شرکت نفت سپاهان با حضور تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مسوولان و کارگران در این مجموعه صنعتی برگزار شد.

مساحت این انبارها هشت هزار و پنج هزار متر مربع است.

شرکت نفت سپاهان بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان روغن پایه و فرآورده‌های حوزه روانکار کشور، در سال ۱۳۹۲ در بورس اوراق بهادار تهران، در گروه فرآورده‌های نفتی با نماد «شسپا» پذیرفته شد.

شهرستان شاهین شهر و میمه در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha