۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۰۸
کد خبر: 81720246
T T
۰ نفر
تزريق روحيه اميد به جامعه از رسالت رسانه ها در اين برهه زماني است

يزد - ايرنا - معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت : تزريق روحيه اميد به جامعه و خنثي سازي همه اقداماتي كه در راستاي نااميدسازي مردم انجام مي شود از رسالتهاي اصلي رسانه ها بويژه خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين برهه زماني است.

به گزارش ايرنا ، محمدعلي طالبي روز شنبه با حضور در جمع خبرنگاران ايرنا يزد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد صارمي و تبريك روز خبرنگار افزود : كمك به تحقق مشاركت حداكثري مردم در فعاليتهاي سياسي و اجتماعي از ديگر رسالت و انتظارت دولت از ايرنا است كه با توجه به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در سال جاري اين رسالت سنگين تر خواهد بود.
وي با بيان اينكه ايرنا از خبرگزاريهاي موفق با فعاليتهاي شايسته و حجم قابل توجهي از اخبار است اظهار كرد : اين رسانه از جايگاه ويژه اي در بين مسولان دولت برخوردار است و از خبرنگاران آن نيز انتظار داريم كه شأنيت وابستگي به دولت را رعايت كنند.
اين مسوول رسانه ها را چشم بينا و گوش شنواي جامعه خواند و خاطرنشان كرد : ايرنا و رسانه هاي گروهي بايد به عنوان چشم بيدار جامعه مطالبات مختلف آحاد مردم در حوزه هاي گوناگون را ببينند و پيگيري كنند كه قطعا تحقق آنها ثمرات زيادي براي ملت و نظام خواهد داشت .
وي با اشاره به نقدپذيري مسوولان استان و تاكيد استاندار همواره بر اين نكته ادامه داد : از رسانه هاي گروهي انتظار مي رود كه در مواجه با مسوولان هميشه به انتقادات سازنده بپردازند و از نقد غير منصفانه پرهيز كنند .
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد اظهار كرد : خبرگزاري جمهوري اسلامي به عنوان رسانه نظام بايد همواره شانيت خود را در دفاع از اهداف و آرمان هاي انقلاب و دولت رعايت كند ، اين خبرگزاري بايد همواره با ارتباط خوب و جدي با مسوولان منعكس كننده خدمات نظام و دولت به مردم باشد .
وي افزود : توجه به سياست هاي كلان نظام و دولت و پيگيري براي تحقق آن با همكاري مسوولان و آحاد مردم بايد همواره مد نظر خبرگزاري جمهوري اسلامي قرار گيرد .
طالبي گفت : بدون شك انتظاري كه از خبرگزاري جمهوري اسلامي مي رود از رسانه هاي ديگر بيشتر است و لذا بايد با جديت مسائل نظام و دولت پيگيري و منعكس شود ، ايرنا بايد در عرصه اطلاع رساني در راستاي شفاف سازي عملكرد دولت و تبيين فعاليت هاي نامحسوس نظام بصورت جد اقدام كند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد اظهار اميدواري كرد ، برگزاري اينگونه جلسات سبب تعامل، همدلي و ارتباط بيشتر دوستان خبرنگار با مديريت ارشد استان شود تا بتوانيم در فضاي مطلوب بوجود آمده اهالي رسانه را در تحقق اهداف و رسالتهاي مهم شان حمايت كنيم .
طالبي همچنين با قدرداني از فعاليت هاي ايرنا در يزد بر تلاش مضاعف در عرصه اطلاع رساني و ارائه عملكرد نظام و دولت به مردم تاكيد كرد .
رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز يزد نيز در اين ديدار با گراميداشت ياد و خاطره شهيد صارمي و شهداي رسانه گفت : ايرنا رسانه نظام است و اخبار همه اركان نظام را پوشش مي دهد.
اسماعيل جهانبخش با اشاره به سابقه 81 ساله ايرنا افزود : مقبوليت و جايگاه ايرنا حاصل زحمات و خدمات خبرنگاران و پيشكسوتان اين رسانه است كه زندگي خود را براي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي فدا كردند .
وي اظهار كرد : ايرنا رسانه اي با ساختار و سازمان مشخص در راستاي وظيفه خطير اطلاع رساني در چارچوب اصل اعتدال به توليد و انتشار فرآورده هاي خبري اقدام مي كند.
شهيد محمود صارمي مسوول دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف بود كه سال 1377 در جريان كشتار ديپلمات هاي ايراني در افغانستان به شهادت رسيد و شوراي فرهنگ عمومي كشور در اولين سالگرد اين رخداد، 17 مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاري كرد.
خبرگزاري ايرنا افتخار دارد كه شهداي ديگري نيز از جمله مسعود مشايخي، حسين فرهادي كوهپايه، علي نبي پور انگجي، سپهدار ساجدي، سيدمهدي ميرافضلي، داريوش گودرزي كيا را طي دوران هشت سال دفاع مقدس و سانحه هوايي تقديم كرده است.
همچنين كاظم اخوان خبرنگار و عكاس خبرگزاري خبرگزاري جمهوري اسلامي يكي از چهار ديپلمات ربوده شده ايران در لبنان در سال 1361 است.
7536/8068