۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۳۳
کد خبر: 81720340
T T
۰ نفر
71 هزار دانش آموز در مدارس استثنايي كشور تحصيل مي كنند

سمنان - ايرنا - ناظر سازمان آموزش و پرورش استثنايي وزارت آموزش و پرورش، از تحصيل 71 هزار دانش آموز با نيازهاي ويژه در مدارس استثنايي كشور خبر داد.

مهناز ياري روز شنبه در حاشيه برگزاري مسابقات قرآن دانش آموزان استثنايي دختر كشور در سمنان، به خبرنگاران گفت: 71 هزار دانش آموز در مدارس استثنايي و 33 هزار دانش آموز در مدارس تلفيقي با كودكان عادي تحصيل مي كنند و همه اين افراد، جامعه هدف آموزش و اجراي برنامه هاي قرآني هستند .
وي افزود: براي آشنايي دانش آموزان با نيازهاي ويژه با احكام ديني، دو طرح در مدارس استثنايي كشور اجرا مي شود .
ياري ادامه داد: اين طرح ها شامل سوداي بندگي ويژه مدارس ابتدايي و آشنايي با مرجعيت در مدارس دوره متوسطه است .
وي خاطرنشان كرد: در طرح سوداي بندگي، دانش آموزان با احكام ديني آشنا مي شوند و در طرح آشنايي با مرجعيت، لزوم انتخاب مرجع تقليد براي دانش آموزان دوره متوسطه بازگو مي شود .
وي تدوين محتواهاي مذهبي خاص دانش آموزان با نيازهاي ويژه را از فعاليت هاي اصلي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور عنوان كرد و افزود: تدوين داستان هاي قرآني به زبان ساده و قابل فهم براي اين دانش آموزان از فعاليت هاي در دست اجراي اين سازمان است.
ناظر سازمان آموزش و پرورش استثنايي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاري مسابقات قرآني دانش آموزان دختر با نيازهاي ويژه كشور در سمنان، تاكيد كرد: برگزيدگان اين مسابقات با دانش آموزان عادي مسابقه مي دهند .
مسابقات قرآني دانش آموزان دختر با نيازهاي ويژه كشور، امروز با شركت 280 دانش آموز در 15 رشته آغاز شد.
اين دانش آموز از مقاطع اول و دوم متوسطه، در چهار گروه نابينايان، ناشنوايان، معلولان جسمي - حركتي و كم توانان ذهني تا عصر روز يكشنبه با هم رقابت مي كنند .ك/3
7340/6103