۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۴
کد خبر: 81720359
T T
۰ نفر
خدمات ويژه دولت در هفته دولت براي مردم بازگو شود

بجنورد - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان شمالي گفت: هفته دولت فرصت مناسبي را در اختيار دستگاه هاي اجرايي قرار مي دهد تا عملكرد دولت يازدهم براي مردم بازگو شود.

به گزارش ايرنا محمد رحيم نوروزيان در نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان خراسان شمالي اظهاركرد: روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي به عنوان پيشاني اين دستگاه ها در انعكاس عملكردها، بايد فعالتر عمل كنند.
وي اضافه كرد: بايد عملكرد دولت و نظام با زبان و شيوه اي مناسب ارايه شود و از بيان مسايل كلي و تخصصي كه كار اطلاع رساني را در اين حوزه دشوار مي كند، پرهيز شود.
جانشين استاندار در شوراي روابط عمومي هاي خراسان شمالي گفت: علاوه بر آن روابط عمومي ها در هفته دولت كارهاي ويژه اي را براي خدمات رساني بهتر به مردم ترسيم كرده و ارايه دهند و اين روند نيز بستگي به هنرنمايي كاركنان روابط عمومي ها دارد.
نوروزيان بار ديگر با تاكيد بر موثر بودن فعاليت روابط عمومي ها در انعكاس درست عملكرد دستگاه هاي اجرايي به مردم تصريح كرد: امروز با گسترش شيوه هاي اطلاع رساني هيچ خبري در پستوه نخواهد ماند و دركمترين زمان اخبار به دست مردم خواهد رسيد و هنر روابط عمومي ها اين است كه اخبار به روز از كاركرد دستگاه هاي اجرايي را در اختيار مردم قرار دهند.
وي اضافه كرد: اگر روابط عمومي ها اخبار به روز و درست را در اختيار مردم قرار ندهند، قطعا اخبار در قالب ديگري كه شايد مورد تاييد ما نيز نباشد به دست مردم برسد و اميد مردم را نسبت به حل مسايل و مشكلات جامعه كاهش دهد.
معاون استاندارخراسان شمالي يادآور شد: روابط عمومي ها با تعاملي كه با رسانه ها برقرار مي كنند، مي توانند با اطلاع رساني درست و به موقع ، اميد را در جامعه و مردم زنده كنند و ما به اين اميد به زندگي نيازمنديم.
نوروزيان انتقاد را كار اصلي رسانه ها دانست و اظهارداشت: همه ما بايد از انتقاد رسانه ها ولو اينكه از نگاه ما منصفانه نباشد نيز استقبال كنيم و نبايد در هيچ شرايطي ارتباطمان را با رسانه ها قطع كنيم.
وي اضافه كرد: مديران ما بايد در برخورد با رسانه ها از خودشان انعطاف به خرج دهند و يكسويه نگري نسبت به رسانه ها به ضرر مديران و دستگاه هاي اجرايي تمام مي شود چراكه اين ارتباط قطع شود جامعه از دريافت گردش اطلاعات درست محروم مي شود.
معاون استاندارخراسان شمالي ضمن حمايت نسبي از كاركرد مطبوعات و رسانه ها در اين استان خاطرنشان كرد: بروز اشتباه از سوي رسانه ها نيز به دليل حجم فعاليت كاري اجتناب ناپذير است، ولي اين روند نبايد بهانه اي براي قطع همكاري مديران و دستگاه اجرايي با رسانه و خط و نشان كشيدن ها از سوي دو طرف شود.
نوروزيان اظهاركرد:رسانه ها مطالبات مردم را از دستگاه ها پيگيري مي كنند و بناي دولت تدبير و اميد نيز بر همكاري با رسانه ها و شفاف سازي فعاليت هاست.
وي با اشاره به تنگناي مالي حاكم بر رسانه هاي استان خراسان شمالي، بر توزيع عادلانه آگهي ها براساس معيارهاي پيشنهادي مديريت ارشد استان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد شده است.
****احترام به پيشكسوتان ايثارو شهادت در دستگاه هاي دولتي
معاون استاندارخراسان شمالي خدمات رساني به خانواده هاي ايثارگران و شهداي هشت سال دفاع مقدس را افتخاري بزرگ براي مديران دولت يازدهم در استان دانست و بر احترام به پيشكسوتان هشت سال دفاع مقدس تاكيد كرد.
نوروزيان گفت: پيروزي كه در توافق ما با كشورهاي 1+5 نصيب كشورمان شده مرهون رشادت هاي خانواده هاي ايثارگران و شهيدان و پيشكسوتان هشت سال دفاع مقدس و مردم ايران است و بايد اين اقشار بيشتر مورد توجه قرار گيرند.
****حضور مديران در مصلي براي ديدار مردمي
نوروزيان همچنين از مديران دستگاه هاي اجرايي به خصوص مديران شهرستان بجنورد نيز خواست تا با هماهنگي ستاد نماز جمعه، هر هفته به صورت نوبتي با حضور در مصلي اين شهر، مشكلات مردم را بررسي و حل كنند.
به گفته وي فرمانداران شهرستان هاي استان مي توانند برنامه مشابهي را در شهرستان خودشان براي ديدار عمومي مردم در مصلي براي مديرانشان با همكاري ستاد نماز جمعه برنامه ريزي كنند.
****بيطرفي در انتخابات و قانونمنداري
رييس ستاد انتخابات استان خراسان شمالي با اشاره به درپيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري بر بيطرفي دستگاه هاي اجرايي در انتخابات و رعايت قانون تاكيد كرد.
نوروزيان افزود: روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي استان بايد از هرگونه تبليغ به نفع فرد و يا گروه خاصي پرهيز كنند و با متخلفاني كه بخواهند از بيت المال براي اين كار استفاده كنند نيز برخورد مي شود.
استان خراسان شمالي داراي بيش از 41دستگاه دولتي وعمومي است كه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان در دولت يازدهم با همكاري اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري به تشكيل شده و جلسات اين شورا نيز به صورت منظم وماهانه برگزار مي شود.ك2
1744/