۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲
کد خبر: 81721041
T T
۰ نفر
يك مسوول : وصول درآمد در خراسان رضوي 14،5 درصد رشد دارد

مشهد-ايرنا-رييس سازمان اقتصادي و دارايي استان خراسان رضوي گفت: وصول درآمد در اين استان طي چهار ماه نخست سالجاري در مقايسه با مدت مشابه پارسال 14،5 درصد رشد دارد.

سيدعلي شهابي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: درآمد مصوب امسال براي خراسان رضوي 25 هزار و 427 ميليارد ريال در قالب قانون بودجه تعيين شده است.
وي اظهار كرد: تا پايان تيرماه امسال مجموعا شش هزار و 153 ميليارد ريال از درآمد مصوب خراسان رضوي وصول شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دارد.
وي بيان كرد: اگر چه طبق برنامه ريزي انجام شده بايد هشت هزار و 475 ميليارد ريال وصول درآمد در استان محقق مي شد اما حدود 72 درصد درآمد برنامه ريزي شده در چهار ماه نخست سال وصول شده است.
وي گفت: از مجموع درآمد وصول شده در استان طي چهار ماه نخست،پنج هزار و473 ميليارد ريال را درآمدهاي مالياتي تشكيل مي دهد كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه پارسال 18درصد رشد دارد.
شهابي افزود: در حوزه درآمدهاي مالياتي نيز 72 درصد درآمد پيش بيني شده طي چهار ماه در استان وصول شده كه لازم است در اين زمينه با قوت بيشتري فعاليت شود.
رييس سازمان اقتصادي و دارايي استان خراسان رضوي اظهار كرد: در اين مدت وصول 679 ميليارد ريال درآمدهاي غيرمالياتي در استان محقق شده است .
وي افزود: بيشترين درآمدهاي مالياتي به ترتيب مربوط به ماليات ارزش افزوده، ماليات بر شركت ها(اشخاص حقوقي)، ماليات حقوق كاركنان دولت و ماليات بر مشاغل است.
درآمدهاي غيرمالياتي به تمامي درآمدهاي حاصل از ارائه خدماتي گفته مي شود كه دستگاههاي دولتي بر اساس قانون در ازاء انجام آن مجاز به دريافت بهاء خدمت بوده و اينگونه درآمد به حساب خزانه واريز مي شود.
از جمله مصداقهاي درآمدهاي غيرمالياتي برخي خدمات انتظامي، ثبت اسناد، گمرك، جهاد كشاورزي، پزشكي قانوني، استاندارد، ميراث فرهنگي، حفاظت محيط زيست، فني و حرفه اي، ثبت احوال، تعاون و كار، راه و شهرسازي، صنعت، معدن و انتقال خون است.
درآمد مصوب خراسان رضوي در سال گذشته 19 هزار و 17 ميليارد ريال بود كه در پايان سال 1393 حدود 1،17 درصد بيشتر از اين مبلغ وصول شد.
درآمد مصوب سال 1394 براي خراسان رضوي در مقايسه با مدت مشابه آن در قانون بودجه 30 درصد افزايش دارد.ك/3
7496/1211