۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵
کد خبر: 81722320
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: آزادگان اسطوره های واقعی دوران دفاع مقدس هستند

كرمان – ایرنا - استاندار كرمان گفت: آزادگان به عنوان اسطوره های واقعی دوران دفاع مقدس، دشواری های بسیاری را تحمل كرده اند كه با هیچ هدیه مادی نمی توان آنها را جبران كرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از آزادگان استان كرمان در سالروز ورود آزدگان به كشور، افزود: یكی از دشواری های دوران اسارت این بود كه اسرا باید در بین نیروهای دشمن كه به ابزارهای مختلف مجهز بودند، مقاومت كرده و ایمان خود را نیز حفظ می كردند.
وی از سالروز ورود آزادگان به كشور به عنوان روزی به یاد ماندنی یاد كرد و ادامه داد: این روز در تاریخ ایران به ثبت رسیده و جاودانه خواهد ماند.
وی اظهار كرد: در طول 300 سال گذشته هر زمان جنگی علیه ایران انجام شده یك قطعه از آن جدا شده و تنها جنگی كه در آن حتی یك وجب از خاك ایران از دست نرفت، دوران دفاع مقدس بود.
وی اظهار كرد: حضور جوانانی مانند آزادگان كه بدون چشمداشت مادی در این صحنه حضور داشتند یكی از مهمترین اصول در رسیدن به پیروزی بوده است.
وی تاكید كرد: حضور آزادگان در جامعه الگوی مناسبی برای جوانان است تا بتوان در مسیر توسعه كشور و استان كرمان گام های بلندتری را برداشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حد توان خود در استان كرمان تلاش می كنیم تا توسعه و پیشرفت برای این استان حاصل شود.
وی به مشكلات موجود در مسیر توسعه استان اشاره كرد و گفت: برخی مشكلات فراملی و مربوط به تحریم ها و محدودیت ها بود به صورت گام به گام در حال برطرف شدن است و بخشی نیز فرا استانی است كه محدودیت بودن اختیارات استان ها، مشكلات شبكه های بانكی و مشكلات در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال از جمله این موارد است.
رزم حسینی با تقدیر از تلاش های مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان كرمان گفت: كاری كه اكنون در استان كرمان می توان انجام داد این است كه ظرفیت های موجود را فعال تر كنیم.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این آیین گفت: آزادگان در دوران اسارت خود دشواری های زیادی را تحمل كرده اند و در بین ایثارگران، جایگاه ویژه ای دارند.
محمدرضا حسنی سعدی شمار آزادگان استان كرمان را یك هزار و 284 ذكر كرد و ادامه داد: تاكنون 118 نفر از این افراد به رحمت ایزدی پیوسته اند.
وی با اشاره به ورود اولین گروه آزادگان به كشور در 26 مردادماه سال 69 ، ادامه داد: شمار آزادگان كشور 42 هزار و 794 نفر بوده است.
وی یادآور شد: شهید سرلشكر حسین لشكری به عنوان اولین خلبان ارتش جمهوری اسلامی است كه به اسارت در آمد و بیشترین سال اسارت را داشته و 18 سال را در اسارت بسر برده و در تمام این سالها به نظام، انقلاب، كشور، رهبری و امام راحل وفادار بود.
حسنی سعدی تصریح كرد: اسرای ایرانی در عراق در حدود 15 اردوگاه نگهداری می شدند كه وحشتناكترین آنها سلول های وزارت دفاع و زندان ابوغریب و نیز اردوگاه های ثبت نام نشده بوده است.
وی تاكید كرد: یكی از مراكز بسیار وحشتناك نگهداری اسرا، محل نگهداری 15 اسیر قطع نخاع بود كه سه نفر از این اسرا مربوط به استان كرمان بوده اند.
وی خاطرنشان كرد: اعتقادات، باورهای ایمانی، قرآن، نماز، عبادت، بینش دینی و رهبری دینی امام از شاخصه های تحمل دشواری های اسارت برای اسرا بوده است.
وی گفت: جامعه باید این الگوها را بشناسد و بداند كه عزت، آبرو، حیثیت و پیشرفت های امروز ناشی از این مجاهدت ها است.
7440/1860