۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81724177
T T
۰ نفر
فرماندار دزفول:طرح توسعه حرم سبزقبا(ع) متناسب با سبك اسلامي نيست

دزفول - ايرنا - فرماندار ويژه طرح توسعه حرم سبزقبا(ع) را متناسب با سبك اسلامي ندانست و گفت:در ساخت حرم اين شخصيت مذهبي از معماري مناسب و درستي استفاده نشده است.

آرامگاه حضرت محمدبن موسي كاظم(ع) برادر امام رضا(ع) و معروف به سبزقبا به عنوان چهارمين حرم معنوي اهل البيت كشور در مركز شهر دزفول واقع شده است.
به گزارش ايرنا حبيب اله آصفي روز سه شنبه در نشست هماهنگي دهه كرامت در سالن جلسات فرمانداري ويژه دزفول افزود:با وجود اينكه حرم حضرت سبزقبا(ع) به عنوان چهارمين بقعه مذهبي در كشور مطرح است از معماري و ساختمان مناسبي برخوردار نبوده و اداره اوقاف و امور خيريه توان هزينه هاي مالي اين بقعه را ندارد.
وي افزود:در صورتيكه توليت حرم سبزقبا از اوقاف خارج و به هيات امنا و نهادهاي مردمي واگذار شود مشكلات اين مكان مذهبي حل خواهد شد.
فرماندار دزفول با اشاره به اينكه دستگاه هاي دولتي به تنهايي قادر به حل مشكلات شهر نيستند گفت:بيش از 180 تعاوني،انجمن و نهاد در بخش كشاورزي و حدود 700 انجمن قرآني در دزفول وجود دارد كه همگي مردمي بوده و نيازي به كمك مالي دستگاه هاي اداري ندارند اما برخي جريان هاي سياسي در شهرستان دزفول اين ظرفيت هاي عظيم فرهنگي ، اقتصادي و مذهبي را تحت تاثير قرار داده اند.
وي خواستار توجه ويژه مسوولان و نهادهاي مردمي به جايگاه مذهبي ، فرهنگي و گردشگري حرم سبزقبا و توسعه گردشگري زيارتي دزفول شد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان دزفول چندي پيش از كمبود اعتبار براي اجراي طرح توسعه حرم سبزقبا انتقاد كرد و گفت:براي اجراي طرح توسعه حرم حضرت محمدابن موسي الكاظم (ع) معروف به سبزقبا ،چهارمين حرم معنوي اهل بيت (ع) در كشور اعتباري در نظر گرفته نشده و روند اجراي اين طرح تنها از محل نذورات مردمي پيش مي رود.
حجت الاسلام طاهر انصاري افزود:تخصيص نيافتن اعتبار از محل منابع دولتي به طرح توسعه حرم سبزقبا (ع) در دزفول روند اجراي اين طرح را با مشكل مواجه كرده است.
وي افزود:ماهانه بطور متوسط بين 500 تا 600 ميليون ريال از محل نذورات مردمي به حرم حضرت سبزقبا(ع) جمع آوري مي شود كه جوابگوي هزينه بالاي طرح توسعه اين مكان زيارتي نيست.
وي افزود:در طرح توسعه اين مكان مذهبي كه در تمام ايام سال پذيراي زايران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از سراسر كشور مي باشد كاشي كاري گلدسته ها ،گنبد و ايوان هاي حرم ، احداث سايت هاي فرهنگي و تفريحي علاوه بر توسعه سرويس هاي بهداشتي در نظر گرفته شده است.
بناي بقعه سبزقبا در دزفول متعلق به دوره تيموري و سلجوقي بوده كه در دوره هاي اخير به شكل جديدي تغيير و توسعه يافته و گنبد براي آن ساخته شده است.
6068/7278