۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۵۸
کد خبر: 81726223
T T
۰ نفر
یونیسف درباره وضیعت اسف بار كودكان در یمن ابراز نگرانی كرد

تهران- ایرنا- نماینده صندوق كودكان سازمان ملل (یونیسف) روز چهارشنبه با اشاره به بحران انسانی در یمن به واسطه ادامه حملات سعودی ها،درباره اوضاع كودكان در یمن ابراز نگرانی كرد.

به گزارش شبكه تلویزیونی یورونیوز، «جولین هارنس» گفت: «كودكان یمنی آسیب پذیرترین اقشاری هستند كه از درگیری ها و خشونت های جاری در این كشور صدمه دیده اند.
روزانه به طور متوسط هشت كودك در درگیری های یمن جان خود را از دست می دهند و این موضوع بسیار نگران كننده است.
كودكان هر روز بر اثر حملات هوایی در گوشه خیابان ها كشته می شوند. اوضاع در یمن این روزها بسیار وخیم و نگران كننده شده است.»
وی ادامه داد: «كودكان یمنی به علت ادامه درگیری ها از مدرسه و ادامه تحصیل بازمانده اند و این یكی از بزرگترین دغدغه های یونیسف است. همه گروه های درگیر در یمن باید برای جان غیر نظامیان ارزش قائل شوند.
قتل عام مردم در حملات هوایی، كشتار غیر نظامیان بر اثر تیراندازی ها در تعز، عدن یا دیگر نقاط كشور، مغایر با قوانین انسانی بین المللی است.
این نبردهای خونین اشتباه است و باید هر چه زودتر متوقف شوند.»
بر اساس این گزارش، 6 میلیون از 13 میلیون یمنی با خطر گرسنگی روبه رو هستند.
پیشتر نیز صندوق حمایت از كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) با ارایه آماری اعلام كرده بود كه از آغاز درگیری های یمن تاكنون دستكم 279 كودك جان خود را از دست داده اند.
بر اساس آمارهای رسمی یونیسف، تاكنون 279 كودك یمنی در خشونت های این كشور جان خود را از دست داده اند و این جدای از پیامدهای اسف بار دلهره های بر جای مانده كودكانی است كه از درگیری ها جان سالم به در برده اند.
ائتلاف عربی به سركردگی عربستان از ششم فروردین تاكنون مواضع غیر نظامی و زیرساخت های یمن را هدف قرار داده كه در نتیجه آن بسیاری از زنان و كودكان و غیر نظامیان یمنی كشته شده اند.
عربستان و همپیمانانش به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، اقدام به تجاوز هوایی و محاصره زمینی دریایی و هوایی این كشور كرده اند.
سازمان ملل همچنین پیشتر به منظور حل بحران این كشور ابتكار نشست یمنی - یمنی ژنو را مطرح كرد كه با كارشكنی عربستان شكست خورد.
خاورم**9041**1144
۰ نفر