۱۳ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8172761
T T
۰ نفر
سعودالفیصل : وحدت کشورهای عربی در اجلاس دمشق برای عربستان مورد توجه است ......................................................................
ریاض ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/12/86 خارجی.سیاسی.عربستان.اجلاس.
" سعود الفیصل "وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز یکشنبه طی سخنانی در مجلس شورا(مشورتی )این کشورتاکید کرد:وحدت و همبستگی کشورهای عربی در اجلاس سران عرب دمشق برای دولت عربستان مورد توجه است.
به گزارش ایرنااین اولین بار است که دولت عربستان سعودی مواضع خود را در خصوص برگزاری این اجلاس که قرار است 29 و 30 مارس جاری در دمشق برگزار شود صرحتا اعلام می کند.
به نوشته روزنامه "الریاض" وزیر امور خارجه عربستان در این زمینه تصریح کرده است دولت عربستان به این اجلاس به عنوان نشستی که در برگیرنده وحدت و و انسجام کشورهای عربی است نگاه می کند.
اوایل هفته گذشته روسای جمهوری مصر و اردن در دیدارهای جداگانه ای مواضع کشورشان را در خصوص این اجلاس با" ملک عبدالله بن عبدالعزیز"پادشاه عربستان سعودی مورد بررسی قرار دادند .
"احمد عبدالله محمود"رییس دوره ای شورای همکاری خلیج فارس نیزاوایل هفته جاری در حاشیه نشست وزیران امور خارجه عضواین شورا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشروط بودن حضور اعضای این شورا در اجلاس سران دمشق را رد کرد .
" اکمل الدین احسان اوغلو " دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی نیز شب گذشته ضمن دریافت دعوتنامه دولت سوریه از حضور در این اجلاس ابراز خرسندی کرد.
" عمر موسی" دبیرکل اتحادیه عرب نیز اواخر هفته گذشته درگفتگو با منابع خبری عربستان ضمن رد شایعه جابجایی این اجلاس تاکید کرد : این اجلاس در زمان تعیین شده در دمشق بر گزار خواهد شد .
خاروم *320** 1514 شماره 051 ساعت 11:32 تمام
۰ نفر