۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81728029
T T
۰ نفر
امام جمعه یزد : زمینه ارتباط بیشتر جوانان با مساجد فراهم شود

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت : مسوولان فرهنگی و مبلغان دینی باید با انجام برنامه های مناسب زمینه حضور بیشتر جوانان را به مساجد فراهم كنند .

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر یزد به روز جهانی مساجد اشاره كرد و افزود : از مهمترین سنگرهای تاثیر گذار انقلاب اسلامی مساجد هستند كه در 36 سال گذشته در ابعاد مختلف برای تحقق اهداف این نظام خیلی فعالیت های ضروری را انجام داده اند .
امام جمعه یزد تاكید كرد : كاركرد های مختلف مساجد در سایه انقلاب اسلامی باید روز به زروز بیشتر شود و از مسائل مهم در این خصوص حضور جوانان و انجام برنامه های شایسته در آن است .
ناصری با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان و بخصوص تلاش در شبكه های اجتماعی خاطرنشان كرد : باید جوانان را نسبت به توطئه های فرهنگی دشمنان اگاه ساخت.
وی در ادامه به نقش و جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی در كشور ما اشاره كرد و گفت : تشكیل این شورا با حضور فقها از بركات مهم و عظیم انقلاب اسلامی است .
امام جمعه یزد از مهترین اهداف تشكیل شورای نگهبان را نظارت و پاسداری از اسلامیت نظام ذكر كرد و خواستار انجام وظایف این شورا و دفاع از اهداف انقلاب اسلامی شد .
ناصری در ادامه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی برای حل بسیاری از مسائل كشور از قول مقام معظم رهبری اشاره و تصریح كرد: اقتصاد مقاومتی باید در عمل متوجه مردم و مسوولان اجرایی شود .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اضافه كرد : راه برون رفت از مشكلات مالی و اقتصادی تحقق كامل اقتصاد مقاومتی مورد تاكید مقام معظم رهبری است .
ناصری به دهه كرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) اشاره كرد و به تفصیل پیرامون فضائل و مناقب این امام همام پرداخت و خواستار شناخت ائمه هدی (ع) شد .
در نمازجمعه یزد به مناسب بزرگداشت دهه كرامت تعدادی از خدام امام رضا (ع) به ذكر خاطرات و مولودی خوانی پرداختند . ك3
7536/8068