۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۲
کد خبر: 81729212
T T
۰ نفر
ايجاد 11هزار اشتغال پس از 22 سال از تاسيس منطقه آزاد چابهار

چابهار – ايرنا – مديرعامل منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار با جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي از بدو تاسيس در سال 1372 تاكنون با ثبت 2500 شركت شامل 2390شركت داخلي و 110 شركت خارجي توانسته زمينه اشتغال بيش از 11 هزار نفر را فراهم كند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد تجاري – صنعتي چابهار، حامد علي مباركي در ديدار با سيد 'حسن هفده تن ' معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و هيات همراه افزود: واحد كار و اشتغال اين منطقه از سال 1374 بر اساس ماده 5 مقررات اشتغال مناطق آزاد با هدف نظارت بر فعاليت هاي مرتبط به اشتغال نيروي انساني، بيمه و تامين اجتماعي ايجاد شده است.
به گفته وي ، اين واحد در زمينه هاي مختلف از جمله اشتغال، روابط كار (اختلاف كارگري و كارفرمايي) بازرسي كار، بيمه بيكاري، اتباع خارجي و آموزش، همسو با سياست هاي اين سازمان و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي فعاليت مي كند.
مدير عامل منطقه آزاد چابهار گفت: در حال حاضر بيش از 400 نفر تبعه خارجي داراي پروانه كار و اقامت در منطقه از اتباع كشورهاي افغانستان، پاكستان، هندوستان، چين، ايتاليا و يونان در اين منطقه در حال فعاليت هاي اقتصادي هستند.
وي اظهار اميدواري كرد: با رفع مشكل تحريم ها و با توجه به نگاه ويژه مقام معظم رهبري و دولت تدبير و اميد در قالب طرح توسعه سواحل مكران و منطقه آزاد چابهار و نيز با راه اندازي پروژه هاي مختلف از جمله طرح گازرساني، خط راه آهن، پتروشيمي، فولاد و خودروسازي بتوانيم اين ميزان از ايجاد اشتغال را به 23 هزار نفر برسانيم.
در اين نشست معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز با قدرداني از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان در راستاي صيانت و سلامت نيروي كار گفت: دولت تدبير و اميد دولت راستگويي است و هر آنچه كه مي گويد، بدان عمل مي كند.
وي با اشاره به تعيين خط مشي از سوي مقام معظم رهبري در خصوص توسعه سواحل مكران و توجه ويژه دولت به اين خطه از كشور اسلامي تصريح كرد: مناطق آزاد گلوگاه هاي مهم كشور در امر صادرات توليدات داخل كشور به ديگر نقاط جهان مي باشند.
سيد حسن هفده تن همچنين باقدرداني از دولت تدبير و اميد و با تاكيد بر فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر نامگذاري امسال گفت: ما با همدلي و همزباني نيازمند هم افزايي با يكديگر هستيم امروزه دستگاههاي اجرايي از يكديگر جدا نيستند و به بركت تدابير دولت با نگاهي حرفه اي بايستي به تربيت نيروهاي ماهر و افزايش امنيت داخلي كشور بپردازيم.
وي يكي از مزيت هاي مهم كشور را وجود نقاط زيباي گردشگري منحصر بفرد دردنيا دانست و توسعه اين امر مهم را با آموزش و تربيت تكنسين هاي صاحب مهارت و بالا بردن ظرفيت ها و تسهيلات لازم برشمرد.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ارتقاي بهره وري نيروي كار را يكي از مسائل مهم و ضروري دانست و گفت: افزايش ايمني كار و برنامه ريزي ايمني نيروي كار و پيشگيري از حادثه و كاهش حوادث منجر به فوت در مناطق آزاد از اولويت هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد: با ايجاد شرايط مناسب و انعقاد تفاهم نامه هاي همكاري با مناطق بتوانيم نقش موثري در روند بهبود شرايط كار ايجاد كنيم.
حميد رضا طوسي مسوول نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه آزاد تجاري – صنعتي چابهار نيز در اين جلسه گفت: اين دفتر با هدف تسهيل در امر تعاملات خارجي از جمله تردد اتباع خارجي، تسهيلات معيشتي سرمايه گذاران خارجي برابر سياست هاي وزارت امورخارجه توانسته نقش آفريني كند.
وي خاطر نشان كرد: نمايندگي وزارت خارجه مستقر در منطقه پل ارتباطي بين منطقه آزاد و دنياي خارج در جهت جذب، تشويق و ترغيب سرمايه گذاران خارجي است.
در اين نشست فرهاد شيخي مشاور معاون روابط كار وزارت تعاون، كارورفاه اجتماعي، جهانديده مدير كل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان سيستان و بلوچستان، نصير بارك زهي سرپرست معاونت اجتماعي، فرهنگي و گردشگري و سعيد مقدم سرپرست اداره كار سازمان منطقه آزاد تجاري – صنعتي چابهار حضور داشتند.
1744/6081