۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵
کد خبر: 81730133
T T
۰ نفر

ماهي و دندان در كردستان توليد شد

۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵
کد خبر: 81730133
ماهي و دندان در كردستان توليد شد

سنندج- ايرنا- فيلم 100 ثانيه اي 'ماهي و دندان' به نويسندگي و كارگرداني سامان حسين پور هنرمند كردستاني و به تهيه كنندگي حوزه هنري كردستان، جهت حضور در دهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي توليد شد.

رييس حوزه هنري كردستان روز يكشننبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين ارتباط گفت: در دهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي كه اسفند سالجاري برگزار مي شود، حمايت از آثار ارزشمند فيلمسازان استان هادر برنامه هاي توليدي واحد هنرهاي تصويري قرار گرفته است.
امين مرادي با اشاره به بخش هاي مختلف جشنواره افزود: اين جشنواره در بخش هاي مسابقه و بين الملل در قالب هاي داستاني، مستند و پويانمايي و در بخش سينماي اخلاق نيز انتخاب هنرمنداني است كه در ميان آثار سينمايي توليد سال 93 نقش بسزايي در ارتقاء سينماي ايران با مضامين اخلاقي و انساني داشته‌اند و اين بخش به صورت مستقل داوري خواهد شد.
وي اظهار كرد: بخش ديگري كه امسال در جشنواره مد نظر است بخش چشم انداز ايران 1404 است كه در اين بخش فيلم‌هايي كه به منظور تبيين، تفسير و تعميق مباحث و اهداف مطرح شده سند چشم‌انداز نظام مقدس جمهوري اسلامي در قالب مستند، داستاني و پويانمايي ساخته شده باشند مورد داوري قرار خواهند گرفت.
رييس حوزه هنري كردستان ادامه داد: دراين راستا با استفاده از پتانسيل بسيار بالاي فيلمسازان استان كردستان همچون دوره هاي گذشته ضمن حضور از لحاظ كميت، بتوانيم آثاري با كيفيت و در خور شان و جايگاه فيلمسازي استان را در اين جشنواره ارائه كنيم.
وي افزود: سامان حسين پور از فيلمسازان موفق استان كه با فيلم هاي كوتاه توليد شده خود از جمله يك هيچ و برگ هاي پاييزي كه با تهيه كنندگي حوزه هنري استان بوده است در جشنواره هاي مطرح داخلي و خارجي حضوري موفق و چشمگيري داشته با كارگرداني فيلم ماهي و دندان سومين پروژه فيلمسازي خود را نيز به پايان رساند.
مرادي گفت: در اين فيلم كه با موضوع كم آبي در كشور تهيه شده است 'محمود ميرزايي' و 'آسيه مرادي' به عنوان بازيگر، زانيار لطفي تصويربردار، زانيار طهماسبي صدا بردار، نويد زارع دستيار تصوير، ساحل محمدي عكاس و عدنان زندي به عنوان مدير توليد سامان حسين پور را در توليد اين فيلم ياري داده اند.
سامان حسين پور متولد 1371 كردستان، دانش آموخته رشته تصويربرداري و فوق ديپلم گرافيك است فيلمسازي را از سال 1386 با حضور در بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم كودك همدان به عنوان داور نوجوان آغاز كرد.
اين فيلمساز كردستاني در ده ها پروژه ساخت فيلم در عنوان هاي تصويربردار، تدوينگر، نويسنده و دستيار كارگردان حضور داشته است.ك/3
7348/1904