20 میلیارد ریال برای اجرای طرح جامع مالیاتی در استان هزینه شد

یاسوج - ایرنا - مدیركل امور مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد گفت: پارسال اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال برای انجام مراحل مقدماتی اجرای طرح جامع مالیاتی در این استان از جمله استانداردسازی فضای فیزیكی هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سهراب امدادی فرد روز دوشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران كهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت هفته دولت، افزود: اجرای طرح جامع مالیاتی جزو اصلی ترین و مهمترین پروژه های وزارت اقتصاد و دارایی است و پیش بینی می شود چنین طرح مهمی تا پایان سال 94 به طور كامل در این استان اجرا و فواید متعدد آن نصیب مردم و اقتصاد استان شود.
وی بیان كرد: مراحل مقدماتی اجرای طرح جامع مالیاتی در شهرستان های بویراحمد، دنا، گچساران، باشت و كهگیلویه انجام شده و در شهرستان های بهمئی، لنده و چرام نیز به زودی انجام خواهد شد.
امدادی فرد اظهار كرد: تمام هزینه های انجام مراحل مقدماتی اجرای طرح جامع مالیاتی در كهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات متمركز ملی تامین و پرداخت شده است.
وی عمده ترین اهداف اجرای طرح جامع مالیاتی را شامل حذف معافیت های مالیاتی غیرضروری به ویژه در بخش مالیات مستقیم و شفاف سازی فعالیت های اقتصادی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی اعلام كرد.
امدادی فرد عنوان كرد: تحقق این امور منجر به افزایش درآمدهای مالیاتی، مكانیزه كردن و كاهش هزینه های عملیات مالیاتی، بهینه سازی فرآیندهای مالیاتی، افزایش عدالت مالیاتی و تكریم مودیان مالیاتی می شود.
وی ابراز داشت: مواردی شامل گسترش فرهنگ خوداظهاری مالیاتی در كهگیلویه و بویراحمد و حمایت همه جانبه از كاركنان اداره كل امور مالیاتی این استان و تامین رفاه آنان به طور جدی در دستور كار است.
مدیركل امور مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد افزود: تاكنون هیچگونه شكایتی از سوی مردم و یا دستگاه های اجرایی این استان از كاركنان اداره كل امور مالیاتی استان نشده كه مایه افتخار و مباهات است.
امدادی فرد گفت: همكاری مردم كهگیلویه و بویراحمد با اداره كل امور مالیاتی این استان در زمینه پرداخت مالیات مطلوب است به گونه ای كه از مجموع 20 هزار و 100 فقره اظهارنامه مالیاتی صادره در سال 93 همگی آنها تا تیر امسال وصول شد.
وی بیان كرد: كهگیلویه و بویراحمد در زمینه وصول اظهارنامه مالیاتی در سال 93 بین 40 اداره كل امور مالیاتی كشور رتبه هفتم را كسب كرد.
امدادی فرد اظهار كرد: ساختمان اداره امور مالیاتی شهرستان كهگیلویه با زیربنای یك هزار و 200 مترمربع و با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و به طور امانی در حال اجرا است و پیش بینی می شود در هفته دفاع مقدس امسال به بهره برداری برسد.
وی عنوان كرد: مجوز احداث ساختمان اداره امور مالیاتی شهرستان بویراحمد در یاسوج واقع در جنب اداره خزانه و به مساحت سه هزار مترمربع گرفته شده كه به زودی كلنگ زنی خواهد شد و پیش بینی می شود تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.
امدادی فرد منابع مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد را ضعیف دانست و ابراز داشت: مالیات وصول شده در این استان برای عموم مردم و انجام امور جاری و عمرانی هزینه می شود.
مدیركل امور مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد افزود: اسفند 93 به دلیل وصول كامل درآمدهای مالیاتی مصوب كهگیلویه و بویراحمد افزون بر 300 میلیارد ریال مازاد درآمد از سوی دولت به این استان تعلق گرفت كه برای كمك به عمران و آبادانی مناطق مختلف استان هزینه شد.
امدادی فرد بدون اشاره به آمار، گفت: میزان وصول درآمدهای مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 30 درصد افزایش داشته و مهمترین دلایل این رشد نیز دریافت مالیات های معوق و افزایش دریافت عوارضات بوده است.
وی بیان كرد: پارسال 375 میلیارد و 800 میلیون ریال عوارضات در كهگیلویه و بویراحمد وصول شد در حالی كه این میزان در سال 92 حدود 180 میلیارد ریال بوده است.
امدادی فرد اظهار كرد: از این میزان عوارضات وصول شده در كهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 72 درصد معادل حدود 270 میلیارد و 576 میلیون ریال بین شهرداری ها و 28 درصد معادل حدود 105 میلیارد و 224 میلیون ریال نیز بین دهیاری های این استان برای كمك به عمران و آبادانی مناطق شهری و روستایی استان توزیع شد.
7535/6110