۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۵۷
کد خبر: 81734490
T T
۰ نفر
مرزنشينان استان اردبيل بايد از رفاه بيشتري برخوردار شوند

اردبيل - ايرنا - استاندار اردبيل گفت: مرزنشينان زحمت كش اين استان بايد از رفاه بيشتري برخوردار شوند.

به گزارش ايرنا ، مجيد خدابخش روز سه شنبه در مراسم پرده برداري 19 پروژه عمراني در بيله سوار مغان افزود: كشاورزان و عشاير بيله سوار مفان با 300 هزار تن توليد گندم به ارزش سه هزار و 500 ميليارد ريال نيازمند خدمات و رفاه بيشتري هستند.
او گفت: مردم مغان مرزدار و در عين حال توليدكننده هستند اما صدور و فروش خام گندم در رونق اقتصادي منطقه نقش زيادي نداشته است.
وي با اشاره به اهميت زنجيره پتروشيمي در صنعت نفت اظهار كرد: گندم نيز به عنوان محصول مهم مغان بايد در چرخه صنايع تبديلي وارد شده و به رونق اقتصادي منطقه بيانجامد.
او ادامه داد: قانع شدن به كشاورزي بدون توجه به صنايع مرتبط با آن نادرست است و اين روند در اشتغال جوانان تاثير نخواهد داشت.
استاندار اردبيل همچنين با اشاره به خريد مواد غذايي به ارزش 60 ميليارد دلار توسط روسيه در سال گذشته گفت: گندم مهم ترين ماده اوليه مواد غذايي در مغان به وفور توليد مي شود و در صورت ايجاد صنايع مرتبط و تبديلي مي توان بخشي از بازار روسيه را از اين منطقه تامين كرد.
استاندار اردبيل بر لزوم ايجاد شهرك گلخانه اي در بيله سوار و تامين صدها هكتار زمين مناسب براي آن براي توسعه توليد محصولات گلخانه اي تاكيد كرد.
خدابخش با اشاره به توجه گردشگران به بيله سوار مغان خواستار تامين روشنايي معابر و زيباسازي فضاي اين شهر شد.
وي از توجه ويژه دولت به روستاها و برنامه ريزي براي آبرساني به 620 روستاي استان در سال جاري خبر داد.
وي ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر را گرامي داشت و دولتمردان را به الگوگيري از رفتار و مردمداري شهداي دولت فراخواند.
حجت الاسلام كريم قياسي ، امام جمعه بيله سوار مغان نيز در اين مراسم از نامگذاري سوم شهريور به نام روز بيله سوار توسط شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان به مناسبت يادبود شهادت مرزبانان اين منطقه در هجوم نيروهاي شوروي سابق در سال 1320 خبر داد.
وي با اشاره به قدمت يكصد ساله گمرك بيله سوار ، جاده ارتباطي اين شهرستان را نامناسب دانست و بر بهسازي و آسفالت راه هاي مواصلاتي اين شهرستان تاكيد كرد.
وي همچنين با اعلام آبرساني با تانكر به 170 روستاي منطقه خروسلوي بيله سوار و رو به ركود بودن فعاليت اقتصادي بازارچه مرزي اين شهرستان توجه به رفع اين مشكلات را ضروري دانست.
آرام حليم فرماندار بيله سوار مغان هم از حل مشكل سه پروژه پمپاژ هشت ، ساماندهي مسافران آذري و جاده دسترسي پايانه گمرك و فعال شدن آنها خبر داد.
وي افزود: در سال گذشته در معابر شهرهاي بيله سوار و جعفرآباد با صرف 20 ميليارد ريال 7852 تن آسفالت استفاده شد.
وي همچنين از كلنگ زني طرح توسعه كشاورزي به مساحت يك هزار هكتار در جعفرآباد با مشاركت بانك كشاورزي خبر داد.
او مطالعه احداث سد بيله سوار ، تامين 400 هكتار زمين براي ايجاد شهرك گلخانه اي توسط سرمايه گذار خارجي و تمهيد مقدمات توريست درماني در بيله سوار را از برنامه هاي فرمانداري اين شهرستان اعلام كرد.
براي اجراي 19 پروژه عمراني هفته دولت شهرستان بيله سوار 150 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
استاندار اردبيل به همراه مسوولان استاني و محلي در بدو ورود به بيله سوار مغان با حضور در گلزار شهداي اين شهرستان به شهيدان والامقام اين منطقه اداي احترام كرد.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوي آذربايجان قرار دارد.
7124/6018