۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۱:۲۰
کد خبر: 81734516
T T
۰ نفر
دو نفر در آستارا  به علت سوزاندن كاه و كلش به مراجع قضايي معرفي شدند

آستارا - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آستارا از شناسايي و معرفي دو نفر به علت سوزندان كاه و كلش در سطح شاليزارهاي اين شهرستان به مراجع قضايي خبر داد.

شهروز قلي نژاد عصر سه شنبه با اعلام اين خبر به خبرنگار ايرنا گفت: دو نفر متخلف در سطح شاليزارهاي روستاي عباس آباد اقدام به سوزاندن كاه و كلش مي كردند كه توسط نيروهاي گشت محيط زيست شناسايي و به مراجع قضايي معرفي شدند.
وي با اشاره به اينكه محيط زيست آستارا برخورد با مرتكبان اين اقدام را در دستور كار خود قرار داده است ، اضافه كرد: در سال گذشته نيز چهار متخلف اقدام به سوزندان كاه و كلش كرده بودند كه با معرفي به مراجع قضايي جرايم سنگيني براي آنها اعمال شد.
وي اظهار كرد: از بين رفتن سرمايه ملي ، افزايش مصرف كودهاي شيميايي ، ايجاد ناراحتي براي بيماران تنفسي ، از بين رفتن موجودات زنده مفيد خاك ، ايجاد آلودگي زيست محيطي ، كم شدن مواد غذايي و كاهش قدرت حاصلخيزي خاك ، كاهش ديد رانندگان و افزايش بروز تصادفات جاده اي از جمله مضرات سوزاندن كاه و كلش است.
وي با بيان اينكه جمع آوري ، بسته بندي و حمل و نقل به موقع كاه و كلش برنج نيازمند عزم عمومي است ، بيان كرد: كاه و كلش برنج نعمت خدادادي است كه استفاده از آن در دامداري هاي سنتي سبب كاهش هزينه هاي توليد و كاهش واردات علوفه مي شود.
وي جمع آوري و فروش كاه و كلش را سبب افزايش در آمد شاليكاران عنوان كرد و گفت: كاه و كلش برنج علاوه بر اينكه به عنوان علوفه مورد نياز دام مورد استفاده قرار مي گيرد ، ماده اوليه مناسب براي برخي از كارخانجات صنعتي توليد نئوپان ، فيبر و ظروف يكبار مصرف و ساير محصولات مي باشد.
قلي نژاد اظهار كرد: شهروندان در صورت مشاهده هر موردي از سوزاندن كاه و كلش مي توانند از طريق تماس با شماره هاي 01344832213 و 01344833810 به اداره حفاظت محيط زيست آستارا اطلاع دهند.
شهرستان آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان داراي سه هزار و 200 هكتار شاليزار است.ك/3
/6070/7105