۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰
کد خبر: 81741792
T T
۰ نفر
حمایت یك نماینده دموكرات دیگر از توافق هسته ای/ شمار موافقان به 31 نفر رسید

تهران- ایرنا- روزنامه 'نیویورك تایمز' از حمایت 'خوزه سرانو' یكی از نمایندگان دموكرات شهر نیویورك در مجلس نمایندگان آمریكا از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خبر داد.

به نوشته این روزنامه آمریكایی، سرانو نماینده منطقه 15 شهر نیویورك، طی بیانیه ای حمایت خود را از این توافق اعلام كرد.
بدین ترتیب تعداد اعضای دموكرات حامی توافق هسته ای ایران (برجام) در كنگره آمریكا به 31 تن رسید.
سرانو در بیانیه خود نوشته است: 'توافقنامه هسته ای ایران، معقولترین و مطمئنترین راه برای جلوگیری از دستیابی این كشور به سلاح هسته ای (طبق ادعای آمریكا) در حال و آینده است.
' من عمیقا باور دارم كه نظارت و بازرسی های جامع (از تاسیسات هسته ای ایران) و محدودیت های اعلام شده (برای برنامه هسته ای) در این توافق باعث خواهد شد كه ایالات متحده و متحدان ما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای در بهترین وضع قرار گیرند'.
نیویورك تایمز افزود: تعداد زیادی از نمایندگان نیویورك در مجلس نمایندگان آمریكا در زمره مخالفان برجام هستند. علت آن است كه تمام نمایندگان یهودی ایالت نیویورك درباره این توافق اظهار بدبینی و اعلام كرده اند كه این توافق ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز نخواهد داشت'.
ادعاها در باره اهداف برنامه هسته ای ایران در حالیست كه ایران بارها اعلام كرده است كه این برنامه اهداف اقتصادی و علمی صلح آمیز دارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی و حتی منابع اطلاعاتی آمریكا اذعان كرده اند كه تاكنون سندی دال بر غیر صلح آمیز بودن آن نیافته اند.
ایالت نیویورك، ایالتی وسیع و پرجمعیت است و تعداد ساكنان یهودی و طرفداران رژیم صهیونیستی ساكن در آن قابل توجه است. بنابراین آرای نمایندگان و سناتورهای دموكرات و جمهوری خواه این ایالت در سرنوشت توافق هسته ای تاثیر قابل توجهی دارد.
حمایت سرانو در روزنامه های مطرح رژیم صهیونیستی از جمله ' تایمز او اسراییل' نیز بازتاب داشته است.
اروپام**9330**1485**1479