۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81742193
T T
۰ نفر
15 هكتار از اراضی تالاب نوروزلوی میاندوآب رفع تصرف شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از بازپس گیری 15 هكتار از اراضی تصرف شده منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلوی این شهرستان از متصرفان خبر داد.

اكبر محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ماه های گذشته هفت قطعه زمین در مجموع به مساحت بیش از 15 هكتار از اراضی این منطقه حفاظت شده توسط تعدادی افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود كه با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان بازپس گرفته شد.
وی گفت: این افراد كه از ساكنان روستاهای حاشیه منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلوی میاندوآب بودند با تصرف این اراضی آن را مورد تخریب قرار داده و تبدیل به زمین های كشاورزی كرده بودند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به دستگیری دو صیاد متخلف در حاشیه رودخانه زرینه رود این شهرستان نیز گفت: از این دو متخلف 9 قطعه ماهی، سه رشته تور دام و سه عدد وسائل ماهیگیری با قلاب كشف و ضبط و متخلفان به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند.
منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با مساحت یك هزار و 200 هكتار در قسمت جنوب شرقی این شهرستان و در 15 كیلومتری میاندوآب واقع شده است.
این تالاب كه در سال 91 جزو مناطق حفاظت شده قرار گرفت، جزو تالاب های دائمی این شهرستان محسوب شده و آب مورد نیاز آن از طریق رودخانه زرینه رود تامین می شود و سالانه هزاران قطعه پرنده آبزی و كنارآبزی مهاجر و بومی در آن لانه سازی و جوجه آوری می كنند.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/6185/2093