۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳
کد خبر: 81743766
T T
۰ نفر
هیاتی از خوزستان برای آغاز عملیات توسعه حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه می شود

اهواز-ایرنا-مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از اعزام هیات سه نفره از این استان به سوریه طی هفته جاری برای آغاز عملیات توسعه حرم حضرت زینب(س) خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود موسوی روز سه شنبه در حاشیه نشست فصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد:نقشه توسعه حرم از سوی مهندسان و نیكوكاران استان تهیه شده و عملیات اجرایی توسعه حرم پس از بازگشت هیات ایرانی از این كشور آغاز می شود.
وی افزود: توسعه حرم زودتر از این باید انجام می شد و این توفیق به مردم خوزستان عنایت شده است.
حجت الاسلام موسوی همچنین از تامین 15 هزار تن سیمان از سوی كارخان های سیمان خوزستان در مرحله نخست برای ساخت صحن عقیله بنی هاشم در كربلا خبر داد و گفت:نام استان های متولی این كار متعاقبا' اعلام می شود.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان همچنین به اتمام ساخت شش درب حرمین عسگریین در خوزستان اشاره و اظهار كرد:نجاری، خطاطی و قلم زنی درب ها از سوی مردم استان انجام شده و میناكاری این درب ها كه سهم خوزستان بود نیز به اتمام رسیده است.
حجت الاسلام موسوی از رونمایی درب های ساخته شده در روز 29 شهریور امسال در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز خبر داد و گفت: یكی از درب ها نیز كه سهم مازندران بود ساخته و تحویل این استان شد.
وی با اشاره به مشاركت مردم خوزستان در پشتیبانی حرمین اهل بیت(ع) افزود: خوزستان در سال های 92 و 93 رتبه نخست كشور را در بازسازی عتبات عالیات به خود اختصاص داده است.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان یادآوری كرد: طلا و پول مورد نیاز ایوان طلا حرم حضرت امام حسین(ع) هم توسط مردم خوزستان تامین شد كه سند افتخاری برای استان است.
وی افزود: دو هزار متر مربع ساخت صحن حضرت زهرا(س) هم به عهده خوزستان بوده و تمام نقاط آسیب دیده صحن حضرت زینب(س) ناشی از جنگ نیز به همت مردم خوزستان مرمت و بازسازی شد.
حجت الاسلام موسوی گفت: صحن حضرت رقیه(س) هم در دستور كار قرار گرفته كه در سفر آینده اقدامات آن پیگیری می شود تا به خوزستان واگذار شود.
وی با بیان این كه مردم خوزستان در ساخت تمامی حرم ها سهیم هستند گفت: بانوان خوزستان 27كیلوگرم طلا و وجه نقد در مجموع به ارزش 125میلیارد ریال برای ایوان طلا اهدا كرده اند.
حجت الاسلام موسوی افزود:طلاكاری، مرمت و بازسازی گنبد، گلدسته و ایوان طلا نیز به زودی آغاز می شود و در گنبد امیر المومنین(ع) و گلدسته های آن مردم خوزستان سهم ویژه ای دارند.
6084