۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۰۲
کد خبر: 81743826
T T
۰ نفر
هياتي از خوزستان براي آغاز عمليات توسعه حرم حضرت زينب(س) عازم سوريه مي شود

اهواز-ايرنا-مسوول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان از اعزام هيات سه نفره از اين استان به سوريه طي هفته جاري براي آغاز عمليات توسعه حرم حضرت زينب(س) خبر داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد محمود موسوي روز سه شنبه در حاشيه نشست فصلي ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد:نقشه توسعه حرم از سوي مهندسان و نيكوكاران استان تهيه شده و عمليات اجرايي توسعه حرم پس از بازگشت هيات ايراني از اين كشور آغاز مي شود.
وي افزود: توسعه حرم زودتر از اين بايد انجام مي شد و اين توفيق به مردم خوزستان عنايت شده است.
حجت الاسلام موسوي همچنين از تامين 15 هزار تن سيمان از سوي كارخان هاي سيمان خوزستان در مرحله نخست براي ساخت صحن عقيله بني هاشم در كربلا خبر داد و گفت:نام استان هاي متولي اين كار متعاقبا' اعلام مي شود.
مسوول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان همچنين به اتمام ساخت شش درب حرمين عسگريين در خوزستان اشاره و اظهار كرد:نجاري، خطاطي و قلم زني درب ها از سوي مردم استان انجام شده و ميناكاري اين درب ها كه سهم خوزستان بود نيز به اتمام رسيده است.
حجت الاسلام موسوي از رونمايي درب هاي ساخته شده در روز 29 شهريور امسال در حسينيه عاشقان ثارالله اهواز خبر داد و گفت: يكي از درب ها نيز كه سهم مازندران بود ساخته و تحويل اين استان شد.
وي با اشاره به مشاركت مردم خوزستان در پشتيباني حرمين اهل بيت(ع) افزود: خوزستان در سال هاي 92 و 93 رتبه نخست كشور را در بازسازي عتبات عاليات به خود اختصاص داده است.
مسوول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان يادآوري كرد: طلا و پول مورد نياز ايوان طلا حرم حضرت امام حسين(ع) هم توسط مردم خوزستان تامين شد كه سند افتخاري براي استان است.
وي افزود: دو هزار متر مربع ساخت صحن حضرت زهرا(س) هم به عهده خوزستان بوده و تمام نقاط آسيب ديده صحن حضرت زينب(س) ناشي از جنگ نيز به همت مردم خوزستان مرمت و بازسازي شد.
حجت الاسلام موسوي گفت: صحن حضرت رقيه(س) هم در دستور كار قرار گرفته كه در سفر آينده اقدامات آن پيگيري مي شود تا به خوزستان واگذار شود.
وي با بيان اين كه مردم خوزستان در ساخت تمامي حرم ها سهيم هستند گفت: بانوان خوزستان 27كيلوگرم طلا و وجه نقد در مجموع به ارزش 125ميليارد ريال براي ايوان طلا اهدا كرده اند.
حجت الاسلام موسوي افزود:طلاكاري، مرمت و بازسازي گنبد، گلدسته و ايوان طلا نيز به زودي آغاز مي شود و در گنبد امير المومنين(ع) و گلدسته هاي آن مردم خوزستان سهم ويژه اي دارند.
6084 / 1539
۰ نفر