۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲
کد خبر: 81746215
T T
۰ نفر
ضرورت مناسب سازي اماكن عمومي  استان اردبيل براي تردد معلولان

اردبيل- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استانداراردبيل گفت: دستگاه هاي اجرايي استان بايد مناسب سازي اماكن عمومي و معابر را براي تردد آسان جانبازان و معلولان پيگيري كنند.

به گزارش ايرنا از استانداري اردبيل علي آذر نژاد روز پنجشنبه در جلسه ستاد پيگيري مناسب سازي محيط شهري و اماكن عمومي استان اردبيل افزود: حقوق معلولان يكي از مباحث حقوق شهروندي است و بايد شرايطي را فراهم آوريم تا زمينه حضور پررنگ معلولان و جانبازان درجامعه و بهره مندي از فرصت برابر از خدمات و تسهيلات ارايه شده توسط دستگاه هاي اجرايي و خدمات رسان ميسر شود.
وي اظهار كرد: سازمان نظام مهندسي، شهرداري و راه و شهرسازي استان بايد بر مناسب سازي فضاي اداري و ساختمان هاي درحال ساخت نظارت داشته باشند و در طراحي، توليد و احداث ساختمان ها و اماكن عمومي و معابر و وسايل خدماتي به نحوي عمل نمايند كه امكان دسترسي و بهره مند از آنها براي معلولان همچون افراد عادي فراهم شود .
وي با تاكيد بر عملياتي نمودن مصوبات ستاد مناسب سازي محيط شهري استان بيان كرد: آن دسته از دستگاه هاي اجرايي كه تاكنون اقدام به مناسب سازي محيط اداري خود نكردند براي رفاه حال معلولان اقدام به مناسب سازي محيط آن دستگاه با رعايت اصول مهندسي و فني كنند.
آذر نژاد اضافه كرد: مناسب سازي محيط علاوه بر برخورداري معلولان و جانبازان مي تواند براي سالمندان و كساني كه دچار شكستگي اعضا بوده و مجبور به استفاده از وسايل توانبخشي هستند، مثمر ثمر باشد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار از دستگاه هاي متولي خواست نظارت مستمر بر چگونگي مناسب سازي اماكن عمومي داشته باشند و شرايط را براي افرادي كه به نوعي معلوليت دارند فراهم كنند تا آنان بتوانند به راحتي تردد كنند و در انجام كارهاي روزمره خود با كم ترين مشكل مواجه شوند.
6130/ 1257