۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶
کد خبر: 81753403
T T
۰ نفر
راهكار نهادینه كردن امر به معروف بردن آن بین مردم و جامعه است

سمنان - ایرنا - معاون تشكلهای مردمی ستاد مركزی امر به معروف و نهی از منكر كشور گفت: بردن امر به معروف و نهی از منكر در بین مردم و جامعه، بهترین راه ترویج و نهادینه شدن این فریضه است.

سیدمهدی امینی روز چهارشنبه در كارگاه آموزشی طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منكر در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان افزود: مخاطب قرار دادن مردم در اجرا و مردمی كردن فریضه امر به معروف و نهی از منكر، مسیر توسعه جدیدی برای اجرای آن است.
وی یاد آور شد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر از سال 72 در كشور ایجاد شد و امروز قانون حمایت از آمران به معروف پشتیبان اجرایی این فریضه است.
وی اجرای امر به معروف و نهی از منكر را راهكار مقابله در برابر حجم توطئه های تمام قد دشمن برای بی تفاوت كردن جامعه دانست و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منكر فریضه مظلوم واقع شده جامعه ماست.
امینی با بیان اینكه در مورد اجرای این فریضه غفلت داخلی نیز وجود داشته است، تصریح كرد: بی تفاوت كردن مردم نسبت به معروف و منكر، بهترین حربه دشمن از طریق برنامه های ضدفرهنگی بوده است.
وی وجود ماهواره در خانه ها را برنامه دشمن در ترویج فساد و منكر در ایران اسلامی عنوان و خاطرنشان كرد: این روش دشمن برنامه ریزی شده است و مقابله با آن تعامل همه جانبه می طلبد.
معاون تشكلهای مردمی ستاد مركزی امر به معروف و نهی از منكر كشور با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان از منكر، تاكید كرد: در مسیر اجرای این قانون، تجربه شوراهای امر به معروف و نهی از منكر در كشور نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.
معاون تشكلهای مردم ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان سمنان نیز از وجود 50 شورای امر به معروف در حوزه های مقاومت مركز این استان خبر داد.
محمد سمندی هدف از برگزاری این كارگاه یك روزه را آشنایی معاونین تشكلهای مردمی، اصناف، هیاتهای مذهبی، مساجد و ... با طرح طلایه داران دانست.
طرح طلایه داران امر به معروف منطبق كننده مسیر اجرایی لسانی، كتبی و ... امر به معروف و نهی از منكر در بین اقشار مختلف و تعیین وظایف آنهاست.ك/2
6103