۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81756403
T T
۰ نفر

توزيع كتب درسي در زنجان شروع شد

۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81756403
توزيع كتب درسي در زنجان شروع شد

زنجان - ايرنا - معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: توزيع كتاب‌هاي درسي دوره اول و دوم متوسطه در زنجان آغاز شده است.

يعقوب علي عبادي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كتاب‌هاي اول و دوم متوسط با بيش از 470 هزار جلد در بيش از 70 كتابفروشي منتخب سطح استان زنجان همزمان با سراسر كشور آغاز شده است.
وي با تاكيد براينكه امسال تمام عناوين كتاب‌هاي درسي به صورت كامل و بدون كسري توزيع مي شود، يادآورشد: كتاب‌هاي درسي مقطع ابتدايي، پيش دانشگاهي بيش از 690 هزار جلد، فني و حرفه‌اي و كاردانش نيز با 250 هزار جلد تحويل مدارس مربوط شده است كه از اول مهر با شروع سال تحصيلي 94 - 95 تحويل دانش آموزان خواهد شد.
معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سي دي‌هاي آموزشي كه به همراه كتاب عرضه مي شود جزو كتاب است و مبلغي بابت اين مورد از دانش آموزان دريافت نمي شود.
عبادي اظهاركرد: قيمت كتاب‌ها طبق جدول پيوستي در محل كتاب فروشي‌ها نصب و در معرض ديد عموم قرار دارد.
وي تاكيد كرد: قيمت كتاب‌ها همان قيمت روي جلد كتاب است و كتاب فروشي‌ها مجاز به دريافت وجه اضافي نيستند و فروش اجباري كتب منگنه شده به مشتريان بدون رضايت مشتري ممنوع است.
معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به اينكه فروش كتاب‌هاي پيش دانشگاهي از طريق سامانه انجام مي شود همه دانش آموزان در اين پايه قبل از مهر با مراجعه به سايت IRTEXTBOOK.COM نسبت به خريد كتاب‌هاي درسي خود اقدام كنند.
عبادي تاكيد كرد: كتاب‌هاي شيمي 2 و آزمايشگاه چاپ 93، ادبيات فارسي 2چاپ 92و رياضيات 2 چاپ 92 در مقطع تحصيلي دوم متوسطه با چاپ سال‌هاي بيان شده توزيع مي شود.
وي اظهاركرد: در مقطع سوم متوسطه كتاب‌هاي تاريخ معاصر ايران، مباني علم رايانه، كتاب كار و دانش آموز، فلسفه چاپ سال 93 و تاريخ ادبيات ايران و جهان 2 نيز با چاپ 92در حال توزيع است.
معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: والدين و دانش آموزان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره 33133238 تماس برقرار كنند و مورد تخلف را جهت بررسي به نماينده كتاب فروشان اطلاع دهند.
عبادي اظهاركرد: علاوه بر اين مي توانند با اتحاديه كتاب فروشان نيز تماس گرفته و موارد تخلف را جهت رسيدگي گزارش كنند.
بيش از 170 هزار دانش آموز دختر و پسر در دو هزارو 200مدرسه در سال تحصيلي 95- 94 در استان زنجان مشغول به تحصيل خواهند شد.
7325/6085