۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85225395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۶۴۰ هزار جلد کتاب درسی در زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از ۱۱ شهریورماه توزیع کتاب‌های درسی در استان آغاز و تاکنون یک میلیون و ۶۴۰ هزار جلد کتاب توزیع شده است.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق برنامه هر ساله فرآیند تامین کتب درسی دانش‌آموزان در استان زنجان نیز کلید خورده می خورد و امسال نیز دستگاه تعلیم و تربیت استان برای سال تحصیلی پیش‌رو بیش از ۲ میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود تعداد کتاب‌های ارسالی به مناطق یک میلیون و ۶۴۰ هزار و ۸۳۴ جلد معادل ۸۷ درصد از دانش‌آموزان استان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در حوزه مدارس ابتدایی ۷۷۴ هزار و ۴۵۳ جلد معادل ۹۹.۳ درصد کتب در بین مدارس توزیع شده است.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین ۵۹۱ هزار و ۴۶۹ جلد معادل ۹۳ درصد در مدارس متوسطه اول توزیع کتاب انجام شده است و در مقطع متوسطه دوم نیز ۲۷۴ هزار و ۹۱۲ جلد معادل ۶۹.۸ درصد کتاب توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه توزیع کتاب‌ها از ۱۱ شهریور ماه آغاز شده است، اضافه کرد: امیدواریم تا پایان شهریور همه این دانش‌آموزان کتاب‌های خود را تحویل بگیرند.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت مطلوب تامین کتب درسی دانش‌آموزان استان، افزود: استان وضعیت مطلوبی را در درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه کتب درسی و همچنین میزان تحویل کتب از مرکز به آموزش ‌و پرورش استان و توزیع کتب در مناطق را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که محل سکونتشان تغییر می کند و یا درخواست اصلاح سفارش کتاب دارند از ۱۸ تیر تا ۳۱ شهریور فرصت دارند سفارش کتاب‌های درسی خود را در سامانه ثبت کنند، اضافه کرد: توزیع تا ابتدای مهر کتاب‌ها به دست دانش آموزان می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha