۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶
کد خبر: 81757714
T T
۰ نفر
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خوزستان در اهواز آغاز شد

اهواز- ایرنا-بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خوزستان روز یكشنبه با حضور 13 گروه نمایشی پذیرفته شده در این جشنواره در یادمان شهدای مدافعین حرم اهواز آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا در آیین آغاز به كار جشنواره تئاتر استانی خوزستان در اهواز با حضور مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در یادمان شهدای مدافعین حرم، 13 گروه نمایشی از عصر امروز نمایش های خود را به صحنه می برند.
این گروه ها از 22 تا 26 شهریور ماه در سه سانس در تالار آفتاب اهواز به اجرای نمایش می پردازند.
همچنین در شهرستان های آبادان، اندیمشك، باغملك، بندر امام (ره)، ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، شوش، شوشتر و رامهرمز اجرای نمایش عمومی تئاتر در مدت برگزاری این جشنواره انجام می شود.
این نمایش ها شامل حدیه طولد ما در جشن تولدی كه خراب شد به نویسندگی و كارگردانی حسین كیانی، روی خط سیاه به نویسندگی خسرو امیری و كارگردانی رضا نورانی و شهرك روسیهبه نویسندگی فرجاد ساكی و كارگردانی حمیدرضا شریفات از اهواز و پدرانه به نویسندگی طیبه نیك آزاد و علی حیدری و كارگردانی علی حیدری و آییس به نویسندگی و كارگردانی ندا اعتمادی كیا از آبادان می باشد.
همچنین نمایش های زلف خسرو به نویسندگی و كارگردانی حجت الله تجلی و نقل درد خوانی آن سه سال به نویسندگی اباذر محمدحسنی و كارگردانی اسماعیل سخایی از بهبهان و از شهرستان های دیگر نیز نمایش های قصه شبنمی كه چشم می بست و آغوش می گشود به نویسندگی امیر كوهستانی و كارگردانی امیر زبیدی از بندر امام خمینی (ره) از دیگر نمایش های این جشنواره می باشد.
نمایش تغییر می كند به نویسندگی سعید آلبوعبادی و كارگردانی دانیال سیاحی از ماهشهر، نمایش كافی شاپ جنگ به نویسندگی وحید كیارسی و كارگردانی خلیل ضرغام پور از شوشتر، نمایش طنطال به نویسندگی حسین ذوالفقاری و كارگردانی فواد رابحی از خرمشهر، نمایش 'وسنی نامه' به نویسندگی و كارگردانی هاجرالسادات تقوی راد از رامهرمز، نمایش 'زال' به نویسندگی و كارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشك و نمایش 'شط شور'به نویسندگی عبدالرضا سواعدی و كارگردانی مریم طرفی از سوسنگرد نیز در این جشنواره اجرا می شود.
7148/6125