۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۵۶
کد خبر: 81758041
T T
۰ نفر
دولت چشم انداز روشني براي پيشرفت سينما ترسيم كرده است

مشهد - ايرنا - معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: توجه به بهسازي زيرساختهاي سينمايي و تجهيز سالنهاي سينما از مهمترين عواملي است كه در حوزه سخت‌افزاري اين استان در حال پيگيري مي باشد.

ناصر نبي‌ زاده روز يكشنبه در برنامه تقدير از اهالي سينما در مشهد افزود: تلاشهاي دولت تدبير و اميد براي بهبود وضعيت سينما در كشور غيرقابل انكار است و تاكنون فعاليت هاي بسيار مثبتي در اين عرصه صورت گرفته است.
وي از بهسازي سينما فيروزه نيشابور و سالن انديشه تربت حيدريه خبر و ادامه داد: موفقيت نوسازي پرديس سينما هويزه سبب شد سينماي فيروزه نيشابور نيز بازسازي شود و مردم بتوانند از امكانات و تجهيزات آن براي تماشاي مناسب بهره‌مند شوند.
معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: علاوه بر اين در دو شهر كاشمر و قوچان نيز عمليات ساخت سينما به مرحله 60 تا 70 درصد رسيده كه به نظر مي‌رسد تا پايان امسال يا اوايل سال آينده به بهره‌برداري برسند.
وي همچنين به بازسازي سينماي سيمرغ مشهد اشاره و بيان كرد: گامهاي بسيار مثبتي در زمينه بهبود وضعيت سينما در خراسان رضوي برداشته شده است.
نبي زاده از تشكيل شوراي راهبردي توسعه سينماي خراسان نيز خبر و ادامه داد: در اين جلسات راهبردهاي توسعه سينماي استان تبيين و تدوين مي شود.
وي افزود: تدوين راهكارهاي اجرايي جشنواره فيلم فجر، طرح موزه سينماي استان و جشنواره فيلم و عكس استان از مواردي مي باشد كه در شوراي راهبردي بحث و بررسي شده است.
معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي همچنين با اشاره به هشت رويكرد، راهبرد و سياست‌ سازمان سينمايي در دولت تدبير و اميد گفت: حمايت از توليد و عرضه آثار سينمايي و سمعي و بصري، توسعه فضاي نمايشي سينما، توسعه شبكه نمايشي، حضور بين‌المللي سينماي ايران، اكران و توزيع محصولات سينمايي بصري، ارتقا منزلت سينمايي و مواردي از اين قبيل بخشي از اين رويكردها هستند.
مسوول انجمن سينماي جوان دفتر مشهد نيز در اين نشست با ارائه گزارشي از الميپاد فيلمسازي انجمن سينماي جوان كشور گفت: از ميان 120 شركت كننده اين المپياد 26 فيلم از خراسان رضوي توسط فيلمسازان 12 تا 19 ساله از شهرستانهاي تربت حيدريه، نيشابور، گناباد، مشهد، سبزوار شركت كرده بودند.
نسرين شاه محمدي افزود:‌ فعاليتهاي بسيار مثتبي در زمينه توسعه كمي و كيفي فيلمسازي در خراسان رضوي در حال شكل گيري است.
خراسان رضوي بعد از تهران با 19 سالن سينمايي داراي 9 سينما است و جايگاه دوم را از اين نظر در كشور دارا است.
7498/1858