۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81762221
T T
۰ نفر

ركابزنی برای صلح؛ دوچرخه سوار ایرانی وارد كابل شد

۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81762221
ركابزنی برای صلح؛ دوچرخه سوار ایرانی وارد كابل شد

كابل - ایرنا - یك دوچرخه سوار ایرانی كه قصد دارد مسیر تهران - دهلی نو را ركاب بزند، بخشی از این مسیر را پشت سرگذاشت و امروز چهارشنبه به كابل پایتخت افغانستان رسید.

«هوشنگ قادری» پس از ورود به كابل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، هدف از این ركابزنی را رساندن پیام صلح و دوستی ایرانیان، به مردم جهان دانست و گفت كه این اقدام ها در گسترش صلح در جهان اثرات انكارناپذیری برای كشورهای جهان به ویژه كشورهای منطقه خواهد داشت.
وی افزود: روز دهم شهریور از تهران به قصد هندوستان سفر كرده و پس از پیمودن دو هزار كیلومتر به شهر هرات واقع در غرب افغانستان رسیده و از آنجا به توصیه كنسولگری جمهوری اسلامی ایران، از راه هوایی به كابل عزیمت كرده است.
قادری گفت كه امروز از كابل به سمت استان قندوز ركاب خواهد زد و از قندوز به «شیرخان بندر» در مرز تاجیكستان خواهد رفت و پس از آن، مسیر تاجیكستان به چین، نپال و هندوستان را ركاب می زند.
وی با ورود به كابل با 'عبدالصادق صادقی' رییس فدراسیون دوچرخه سواری افغانستان دیدار و از طرف این فدراسیون تقدیرنامه صلح، دوستی و همزیستی دریافت كرد.
این دوچرخه سوار ایرانی درباره انتخاب مسیر افغانستان برای ركاب زدن گفت كه بسیاری از ایرانی ها و مردم جهان، تصور می كنند كه افغانستان آن قدر ناامن است كه كسی نمی تواند به این كشور سفر كند و به همین خاطر تصمیم گرفتم با پیمودن این مسیر ثابت كنم كه مردم افغانستان، صلح دوست و بسیار مهربان هستند.
قادری تصریح كرد كه برای اولین بار است به افغانستان سفر كرده و تصور نمی كرده كه استان های هرات و كابل این قدر زیبا و دیدنی باشند.
وی، پیش بینی كرد كه مسیر تهران - دهلی نو را با پشت سر گذاشتن كشورهای افغانستان، آسیای میانه، چین و نپال، در مدت 3 ماه ركاب بزند. فاصله كابل - دهلی نو از راه آسیای میانه و چین حدود 10 هزار كیلومتر است.
«عبدالصادق صادقی» رییس فدراسیون دوچرخه سواری افغانستان پس از ورود دوچرخه سوار ایرانی به شهر كابل، تقدیرنامه ای به وی اهداء كرد.
هوشنگ قادری همچنین با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در كابل از مساعدت های مسوولان دستگاه ها و نهادهای ایرانی مستقر در افغانستان تشكر و قدردانی كرد.
آساق*291**1610**1392