۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۳۳
کد خبر: 81763506
T T
۰ نفر
75 هزار بانوی طلبه در حوزه های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: 75 هزار بانوی طلبه در سراسر كشور در حوزه های علمیه خواهران مشعول به تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی روز پنجشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران افزود: این بانوان در 420 مدرسه علمیه در سراسر كشور در سطوح مختلف سطح یك( معادل كاردانی)، سطح دو (معادل كارشناسی)، سطح سه (معادل كارشناسی ارشد) و سطح چهار(معادل دكتری) مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: از این میان 55 هزار نفر در سطح دو و شش هزار تن در سطح سه و به شكل رسمی 11 نفر در سطح چهار و مابقی در سطح یك مشغول به تحصیل هستند.
جمشیدی با اشاربه به برنامه های فرهنگی و پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران گفت: 28 شورای علمی پژوهشی در سراسر كشور وجود دارد كه برنامه های علمی و پژوهشی را برنامه ریزی می كنن،د از این رو 129 كانون پژوهشی برای شاغلین به تحصیل در سطح دو داریم.
وی ادامه داد: همچنین 41 انجمن علمی برای شاغلین به تحصیل و فارغ التحصیلان سطح سه 370 هسته پژوهشی برگزار شده است كه در این انجمن ها و هسته های پژوهشی دو هزار و 500 محقق پژوهشگر شركت كرده اند.
جمشیدی بیان داشت: در عرصه فرهنگی نیز 52 هزار طلبه در شبكه اطلاع رسانی خواهران طلبه به نام كوثر نت و شش هزار خواهر طلبه در فضای مجازی از درگاه امن كوثر بلاگ استفاده می كنند.
وی با اشاره به افزایش اقدامات تبلیغی و پژوهشی بانوان طلبه گفت: 470 نهاد آموزشی پژوهشی و تبلیغی در مدارس علمیه تشكیل شده كه هر مدرسه علمیه خواهران تبدیل به یك قطب علمی، پژوهشی و تبلیغی در كشور شده است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: برای طلاب 68 مدرسه در مناطقی كه دارای فرقه ها و مذاهب مختلف هستند حلقه های فرهنگی و معرفتی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینكه بیش از 95 درصد اساتید سطح دو خواهر هستند گفت: اكثر آنها دارای حكم تدریس می باشند.
جمشیدی افزود: بسیاری از اساتید سطح سه نیز بانوان هستند كه با اشراف به مباحث مختلف در حال تدریس در حوزه های علمیه سراسر كشور هستند.
آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران با حضور آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، حجج اسلام پور محمدی وزیر دادگستری و آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و فریده مصطفوی دختر امام خمینی عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.ك/3
/8138/ 1175/1535
۰ نفر