۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۶:۵۵
کد خبر: 81765796
T T
۰ نفر
عضو شورای مركزی جنبش انصارالله یمن: گزینه ما ورود نظامی به عربستان است

تهران- ایرنا- عضو شورای مركزی جنبش انصارالله یمن با تاكید بر ادامه مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزان گفت: ورود نظامی به خاك عربستان یكی از گزینه های مطرح ماست.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبری المیادین، محمد البخیتی گفت: ملت یمن منتظر فرمان عبدالملك الحوثی رهبر جنبش انصارالله برای حمله به عمق خاك دشمن است.
وی افزود: در صورت ادامه تجاوز عربستان سعودی، ملت یمن چاره ای جز رویارویی ندارد.
این عضو شورای مركزی جنبش انصارالله افزود: باب گفت وگو برای ما هپج وقت بسته نشده است.
وی افزود: عربستان با بمباران خانه های همپیمانان خود در یمن، می خواهد بر راه حل نظامی برای بحران این كشور تاكید كند.
البخیتی، بمباران خانه سفیر عمان در صنعا پایتخت یمن را به نوعی ابراز ناخرسندی عربستان نسبت به مواصع مسقط بیان و خاطرنشان كرد كه دامن زدن به تنش نظامی با آل سعود، رساندن برخی پیام های سیاسی است.
عربستان و 9 كشور عربی دیگر از جمله كشورهای شورای همكاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریكا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز كردند و تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این كشور را بمباران كرده اند كه بر اثر آن نزدیك به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و كودك به شهادت رسیده اند.
عربستان با حمله به فقیرترین كشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كنند، جلوگیری كند.
به عقیده بسیاری از كارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویكرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.
ارتش و نیروهای مردمی یمن كه از فروردین ماه تاكنون مقابل تجاوز كشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت كرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش كه مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.
**شبد**1480** 2023
۰ نفر