۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۱۳
کد خبر: 81765917
T T
۰ نفر
تشدیدتنش بین عربستان و عمان/اعتراض مسقط به بمباران منزل سفیرش درصنعا

تهران - ایرنا - پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز یكشنبه از تشدید تنش سیاسی و دیپلماسی بین عربستان سعودی و سلطان نشین عمان بر سر بمباران منزل سفیر این كشور در صنعا خبر داد.

براساس این گزارش، وزارت خارجه عمان با فراخواندن محمد الثقفی سفیر ریاض در مسقط یادداشت اعتراض شدید كشورش نسبت به بمباران منزل سفیر عمان توسط هواپیماهای عربستانی را به وی تسلیم كرد.
در یادداشت وزارت خارجه عمان با ابراز تاسف شدید از وقوع این حادثه كه موجب وارد شدن خسارت شدید به منزل سفیر این كشور شده ، آمده است : ما از عربستان در باره این اقدام ناپسند توضیح خواسته ایم.
عمان از ابتدای جنگ برخی كشورهای عربی به رهبری عربستان علیه یمن با آن مخالفت كرد و از مشاركت در آن خودداری نمود.
مسقط معتقد است این جنگ امنیت و آرامش را در منطقه به خطر می اندازد و بارها برای پایان دادن به این جنگ خانمان سوز به برگزاری نشست هایی بین طرف های یمنی مبادرت ورزیده است.
عربستان با همراهی 9 كشور عربی منطقه به جز عمان و با همكاری آمریكا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا 'عبد ربه منصور هادی ' رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تامین می كنند، جلوگیری كند.
تاكنون در اثر حمله جنگنده - بمب افكن های عربستانی و ائتلاف عربی - آمریكایی به یمن هزاران نفر به كشته و شمار بسیار زیادی نیز مجروح شده اند.
عمان تنها كشور عربی منطقه است كه با رژیم آل سعود در تجاوز به یمن همراه نشده است.
**خاورم**1653**7074**1586
۰ نفر