۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81766301
T T
۰ نفر

سيل خسارت سنگيني به راه هاي شهرستان نور وارد كرد

۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81766301
سيل خسارت سنگيني به راه هاي شهرستان نور وارد كرد

نوشهر- ايرنا - رييس اداره راه و شهرسازي نور، با بيان اينكه تمامي راه هاي شهرستان باز است، گفت: بارندگي شديد و بدنبال آن وقوع سيلاب چند روز اخير خسارت سنگيني به راه هاي اصلي و فرعي اين شهرستان وارد كرده است.

مسعود رامي روز يكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا ، افزود: اگرچه در نخستين ساعات وقوع سيلاب تمامي نيروهاي اين اداره با گسيل امكانات و تجهيزات و تلاش هاي شبانه روزي اقدام به بازگشايي اين راه هاي آسيب ديده كرده اند اما ميزان خسارات وارده به معابر اصلي و فرعي حوزه روستايي و شهري شهرستان خيلي زياد است.
وي، ريزش برداري به ميزان 45 هزارمترمكعب درمسير اصلي 120 كيلومتري بلده به دوآب و دوآب به پل زنگوله ، ريزش برداري به مقدار 10 هزار مترمكعب در مسير ارتباطي گلندرود به سمت سياه سنگ را از اقداماتي دانست كه براي بازگشايي مسيرهاي بسته شده براثر سيل در چند روز اخير تاكنون اين منطقه انجام گرفته است.
رييس اداره راه و شهرسازي درادامه گفت: متاسفانه اين بلاي طبيعي سبب آب بردگي بخش عمده اي از جاده چمستان - آمل شد به نحوي كه اين حادثه سبب شكستگي و فرورفتگي پل عبدالله آباد واقع دراين مسير شده است.
رامي ، افزود : با اين كه با تلاش شبانه روزي مسوولان نهادهاي ذيربط محلي و استاني مسيرهاي اصلي و فرعي بسته شده براثر سيل دراين شهرستان باز شده است ولي براي ايمن سازي اساسي اين راه ها بايد تمهيدات ويژه اي از سوي مسوولان كشوري و استاني دراين منطقه اتخاذ شود.
وي، اعلام ميزان دقيق خسارات سيل منطقه را به بررسي كارشناسان موكول كرد و گفت: بزودي ميزان دقيق خسارت هاي وارده به منطقه از سوي كارشناسان مورد بررسي و ارزيابي قرار خواهد گرفت و نتيجه آن در اختيار خبرنگاران قرار مي گيرد.
رييس اداره راه و شهرسازي نور همچنين به حضور مسوولان استاني در مناطق سيل زده اشاره كرد و گفت: عصر گذشته معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران ، مديركل راه و شهرسازي و كارشناسان دستگاه هاي ذيربط باحضور در اين منطقه از نزديك در جريان مشكلات و خرابي هاي ناشي از سيل قرار گرفتند.
بارندگي شديد و بدنبال آن سيلي كه در عصر جمعه هفته پيش در مازندران رخ داد به برخي از شهرستان هاي اين استان بويژه نور خسارت هاي سنگيني وارد كرده است.
از مجموع حدود هفت هزار و 707 كيلومتر راه روستايي موجود درمازندران، 400 كيلومترآن جزو حوزه استحفاظي شهرستان نوراست.
بخش بلده با 48 روستا، 120 كيلومتر راه اصلي و 220 كيلومتر راه فرعي در غرب مازندران واقع است.ك/3
7078 /1602/6097