۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81766492
T T
۰ نفر
برنامه های هفته دفاع مقدس در سه هزار نقطه خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- ایرنا- فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس در سه هزار نقطه این استان 867 هزار نفری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدحسن مرتضوی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار كرد: 25 برنامه محوری و 400 برنامه اصلی در این هفته در سطح این استان به منظور گرامی داشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود.
وی برگزاری نمایشگاه یاد یاران را از جمله برنامه محوری در این هفته عنوان كرد و گفت: تمامی دستگاه ها و نهاد هایی كه در هشت سال دفاع مقدس درگیر بودند در این نماشگاه حضور خواهند یافت.
وی افزود: در این نمایشگاه محلی برای رزمایش رزمی با موضوع دفاع مقدس - بهداری و پزشكی نیز راه اندازی خواهد شد.
وی در ادامه گفت: رمز های پیروزی در دوران دفاع مقدس باید امروز نیز نهادینه شود تا دشمن با فتنه ها و نقشه های خود به خواسته و آرزوهای خود نرسد.
وی اظهار كرد: رمز های موفقیت در هشت سال دوران دفاع مقدس ایثارگری ها، از جان گذشتگی، بصیرت مردم و اطاعت پذیری از رهبری بود كه هم اكنون نیز باید این رمز ها را داشته باشیم.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون دشمنان چهار فتنه ایجاد كرده اند.
وی اولین فتنه دشمنان انقلاب و نظام را هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد و افزود: دشمنان با هدف براندازی نظام جنگ را بر ما تحمیل كردند زیرا كه آنان چشم طمع به انقلاب دوخته بودند.
وی گفت: نظام سلطه می خواست در همان سال های اول تشكیل انقلاب، آن را متوقف كند اما با درایت امام به همراهی مردم و ایثار گری های رزمندگان آنان به خواسته های خود نرسیدند.
وی هشت سال دفاع مقدس را اوج افتخار ایران اسلامی عنوان كرد و افزود: با وجود تلاش كشور های ابر قدرت دنیا شرایط جنگ بگونه ای دیگر رقم خورد و دشمنان طعم تلخ شكست را چشیدند.
وی گفت: با شكست دشمنان، انقلاب ایران اسلامی صادر و همچنین حكومت نوپا نیز تثبیت شد.
وی افزود: بعد از دوم خرداد نیز فتنه ای دیگر ایجاد شد كه همه توان دشمنان اسلام و استكبار جهانی به میدان آمد اما این هم تبدیل به یك فرصت و افتخار شد.
وی اظهار كرد: فتنه سوم در سال 88 نیز كه به همه ارزش های اسلام و انقلاب توهین شده بود هوشمندانه به پایان رسید و دشمنان نتوانستند نتیجه ای برای خود بگیرند.
وی چهارمین فتنه دشمنان را نیز فتنه هسته ای عنوان كرد و افزود: هر لحظه ممكن است منحرف شویم باید رمزهایی كه باعث موفقیت ها شده را به كار ببریم تا دشمنان بار دیگر نیز به خواسته و آرزوهای خود نرسند.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از رسانه ها و اهل قلم خواست تا هشت سال دفاع مقدس را تبیین كنند.
این نشست با حضور خبرنگاران این استان در محل برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در بجنورد برگزار شد.
***
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در یك نشست دیگر خبری گفت: در هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا دست به دست هم دادند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند.
سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری افزود: در آن زمان ایران در مقابل تمام دنیا ایستادگی كرد.
وی افزود: رویكرد برنامه های هفته دفاع مقدس امسال، تبیین قدرت های نظامی ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی، نمایش توانمندی های جدید به منظور مقابله با دشمن است.
وی با بیان اینكه دشمنان هنوز هم می گویند گزینه نظامی روی میز است گفت: قدرت، تجهیزات و امكانات خود را نمایش خواهیم گذاشت.
وی دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه، برگزاری رژه نیروهای مسلح، گلباران مزار شهدا، همایش پیشكسوتان فرماندهان دوران دفاع مقدس، همایش زنان دوران هشت سال جنگ تحمیلی، پیاده روی سراسری ، مصاحبه با جانبازان را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان عنوان كرد.
خراسان شمالی از نظر جمیعت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب كرده است.
این استان دو هزار و 775 شهید، شش هزار جانباز دارد كه 35 هزار رزمنده در جبهه ها حضور داشتند.ك/2
3007/6042