۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81768211
T T
۰ نفر
امام جمعه دزفول:ظرفيت هاي آموزشي در راستاي شتاب علمي كشور بكار گرفته شود

دزفول - ايرنا - امام جمعه دزفول از آموزش و پرورش به عنوان يك مجموعه منسجم و پويا كه تاثير بسزايي در ارتقاي فرهنگ جامعه دارد نام برد و گفت:بايد از كليه ظرفيت هاي فرهنگي و آموزشي براي شتاب علمي كشور بهره برد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي روز دوشنبه در گردهمايي مديران مدارس دزفول در آستانه بازگشايي مدارس به اهميت كار مديران مدارس اشاره كرد و گفت:اداره يك مدرسه توفيقي است كه از طرف خدا به مديران ارزاني شده و اداره يك مدرسه بالاتر از اداره يك كشور است.
وي امور مديريتي و تربيتي را از مهمترين امور دانست و گفت:امور فرهنگي از كارهاي بسيار مهم جامعه است و براي مديريت بهتر بايد علم و دانش مدير افزايش يابد تا نتيجه كار بيشتر نمود پيدا كند.
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان دزفول ضمن تبريك آغاز سال جديد تحصيلي افزود:آغاز سال تحصيلي جديد روحيه اميد و شادي را در جامعه به همراه دارد كه بايد مديران از اين روحيه در جهت ارتقاي علم وتشويق دانش آموزان به تحصيل استفاده كنند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي با اشاره به هجمه فرهنگي دشمن گفت:در گذشته دشمن با گسترش ماهواره به جنگ فرهنگي عليه ما آمد ولي اكنون با شبكه هاي مجازي ورود پيدا كرده كه بايد با برنامه ريزي و كارهاي فرهنگي دشمن را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام گذاشت.
مدير آموزش وپرورش دزفول نيز در اين آيين گفت:همزمان با آغاز تحصيلي جديد 73 هزار دانش آموز دزفولي راهي 378 آموزشگاه مي شوند كه حدود 106 آموزشگاه در شهرستان دزفول بيش از 40 سال عمر مي كنند و نيازمند بازسازي هستند.
غلامرضا نصرالله پور با اشاره به اينكه كليه مدارس دزفول با مشكل كمبود اعتبار روبرو هستند افزود:نبايد مشكلات مالي آموزش وپرورش را از اهداف خود عقب براند.
وي نماز را شاخص اصلي مدارس دانست و اظهار كرد:بايد مديران و معلمان براي برگزاري هرچه باشكوه تر نماز جماعت در مدارس تلاش كنند.
نصرالله پور با اشاره به جمعيت پنجهزار نفري والدين دانش آموزان دزفولي از مديران مدارس خواست در بازگشايي مدارس از خانواده شهدا و ايثارگران دعوت بعمل آورند.
در اين آيين در خصوص سرويس مدارس،پوشاك مدارس و فعال نمودن مركز مشاوره خانواده و بالا بردن كيفيت آموزشي و تربيتي سخناني ايراد شد.
7278/6068