۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۳۰
کد خبر: 81768349
T T
۰ نفر
حضور گسترده مردم یمن در نخستین سالگرد انقلاب این كشور

تهران – ایرنا – مردم یمن روز دوشنبه با حضور گسترده در راهپیمایی به مناسبت بزرگداشت سالگرد انقلاب یمن (بیست و یكم سپتامبر)، از تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی ابراز انزجار كردند.

به گزارش شبكه خبری المسیره یمن٬ میلیون ها یمنی در این تظاهرات عظم كه به دعوت عبدالملك الحوثی رهبر جنبش مردمی انصارالله در صنعا و شهرهای اطراف برگزار شد، شركت كردند.
الحوثی در سخنان یكشنبه شب به همین مناسبت گفت: انقلاب ادامه دارد و هرگز متوقف نخواهد شد و همه اقشار مردم یمن باید دربرابر تجاوز دشمن بایستند.
وی افزود: انقلاب یمن تا رسیدن به اهداف و حقوق قانونی و عادلانه خود متوقف نخواهد شد.
عبدالملك الحوثی تاكید كرد: انقلاب مردمی یمن علیه منافع هیچ كشوری نیست و هیچ كشوری را تهدید نمی كند، بلكه مخالف مصادره اراده سیاسی و خواست مردم این كشور است.
وی با یادآوری اینكه عربستان همه ارزش های انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته است٬ گفت: آمریكا٬ رژیم صهیونیستی و عربستان سه محور شرارت هستند كه چشم طمع به ثروت و ذخایر یمن دوخته اند.
عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان و با حمایت آمریكا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تامین می كنند، جلوگیری كند.
خاورم**9365**1486**1010
۰ نفر